מהרחוב הראשי לרחוב הצדדי - "משנה מקום, משנה מזל"

ענף הנדל"ן המשרדי בארה"ב מאמץ לאחרונה את הכלל של "משנה מקום, משנה מזל". מהות הטרנד החדש היא שינוי כתובת הבניין מהרחוב הראשי שבו הוא שוכן, ואימוץ שמם של הרחוב הצדדי או אפלו הסמטה החוצה, מתוך תקווה שהכתובת החדשה תמחוק זיכרונות לא נעימים ואולי אף תשפר את תדמיתו של הנכס. בעבר הביקוש היה גדול דיו כדי להקהיל שוכרים בכל כתובת. כעת סבורים בעלי הנכסים כי רחוב חוצה עם שם אטרקטיבי או נחשב יותר, יסייע להם למשוך יותר דיירים. לעיתים מדובר אפילו בשינוי המספר למשל מ-456 ל-450. בסן פרנסיסקו ה-south of the market היה עד לפני שנה אחד האזורים המבוקשים בעיר, אך מאחר והוא נקשר במפולת הדוט קום, מעדיפים בעלי נכסים שם לחפש אלטרנטיבות. למשל, בניין משרדים ברחוב Howard ששינה את כתובתו לרחוב החוצה, Hawthorn Lane. מדוע? בשל העובדה ש-Hawthorne הוא שמה של מסעדה טרנדית ופופולרית בעיר.

בניין נוסף ב-market street המתנשא לגובה של 36 קומות, עבר סדרת שיפוצים בעלות של 2.5 מיליון דולר, וכתובתו שונתה לזו של הרחוב החוצה, One Front St. האחרונה מצטיירת הרבה יותר טוב על נייר המכתבים. בתגובה הזדרז משרד עורכי דין מוושינגטון לשכור את 4 הקומות העליונות בבניין.

במנהטן, עבר בניין בן 20 קומות בטיים סקוור הסבה, מחדרי תצוגה עבור תעשיית האופנה, לבניין משרדים טיפוסי. הכתובת המקורית, ברחוב ברודווי נתפסת יותר ככתובת של עסק מענף האופנה, ולכן שונתה כתובתו בפשטות ל-Six Time Square. בבברלי הילס בקליפורניה נקטה חברת ההשקעות Clarity Realty Partners בצעד לא שגרתי. החברה רכשה בניין משרדים פינתי בן 108 אלף רגל רובעה בשדרות ווילשייר היוקרתיות, אך העדיפה לשנות את הכתובת לזו של Crescent drive, רחוב צדדי הנתפס יותר כמשכנן של חנויות.

לדברי החברה, המהלך נעשה כדי להבדיל את הבניין משאר הנכסים המשרדיים על שדרות ווילשיר, ו-Crescent Drive מצלצל טוב יותר לנוכח ההשוואה לרחוב החנויות היוקרתי Rodeo Drive.