מולטילוק: ממצאי בדיקת המפעל ביבנה שנבנה בשיטת פל-קל - מסוכן לאדם

"בוחנת את ממצאי הדו"ח כדי ליישם ההמלצות להקטנת הסיכונים"

חברת מולטילוק (לשעבר רב-בריח) דיווחה היום (א') לבורסה בת"א את תוצאות בדיקת מבנה החברה ביבנה. מהבדיקה עולה, כי המבנה, הבנוי בשיטת פל-קל, מסוכן לאדם. מולטילוק פנתה, בעקבות החשיפה לסיכונים של שיטת הפל-קל, לחברת רשגד הנדסה ובטיחות ולחברת המנתב ניהול סיכונים, שיבצעו סקר הנדסי-בטיחותי למפעלה ביבנה.

הבדיקה הסתיימה בימים אלה. התברר, כי המבנה אינו מתאים לייעודו כמפעל תעשייה. עוד נכתב בדיווח, כי "באופן שבו מאוחסנים חומרי הגלם והמוצרים הסופיים, קיימת סכנה לפגיעה באדם וברכוש כתוצאה מכשל הנדסי, קריסה, התמוטטות או התנתקות חלקי המבנה".

מולטילוק מדווחת בנוסף, כי המבנה אינו מתאים לתנועת מלגזות המעבירות חומרי גלם ומוצרים מוגמרים, באופן שבו התנועה מבוצעת היום. לדבריה, "תקרות קומת הכניסה וקומת המפעל בוצעו בשיטת פל-קל. התקרות אינן עומדות בדרישות תקנות התכנון והבנייה לזמן עמידות באש, שעתיים". לטענתה, הקונסטרוקטור הראשי של המבנה, יצחק ניסים מחברת רוטברט-ניסים הנדסת מבנים, חולק על חלק מהממצאים של צוות הבדיקה. "דו"ח הממצאים הועבר למהנדס עיריית יבנה, בעל הסמכות להורות על הדרך הראויה להמשך אכלוס המבנה ודרכי השימוש בו, וכן לידיעת החברה המבטחת של המבנה". מולטילוק מדווחת, כי החברה "בוחנת את ממצאי הדו"ח ומסקנותיו במטרה ליישם את ההמלצות הנוגעות להקטנת הסיכונים במבנה, וכן את המשמעויות הנוספות הנובעות מהדו"ח".

מולטילוק נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של כ-317 מיליון שקל.