משרד התשתיות והתחבורה היפאני דורש 70 מיליארד דולר

67% מהתקציב יושקעו בשבעת הסקטורים שנקבעו על ידי רה"מ כבעלי עדיפות; המשרד צפוי להיתקל במערכה קשה על המימון בסוף השנה, מאחר והקבינט כבר הודיע על רצונו לקצץ 10% בעבודות הציבוריות. עבודות אלו הסתכמו בשנת 2001 בעלות של 10.4 טריליון יאן (כמעט 100 מיליארד דולר)

משרד התשתיות והתחבורה היפאני הודיע לאחרונה על דרישת התקציב שלו לשנת 2002: 7.918 טריליון יאן (כ-70 מיליארד דולר). לאור הביקורת הציבורית הרחבה על הממשלה, בטענה כי היא מוציאה כספים רבים מדי על פרויקטים באיזורים הכפריים ובשטחים הפתוחים - הודיע משרד התשתיות והתחבורה, כי יושם דגש בתקציב השנה הבאה על תשתיות עירוניות.

המשרד צפוי להיתקל במערכה קשה על המימון בסוף השנה, מאחר והקבינט כבר הודיע על רצונו לקצץ 10% בעבודות הציבוריות. עבודות אלו הסתכמו בשנת 2001 בעלות של 10.4 טריליון יאן (כמעט 100 מיליארד דולר).

מתוך התקציב המבוקש, 5.23 טריליון יאן, כ-67% מהתקציב, מיועדים לשבעה סקטורים מועדפים, כפי שהוכרזו בתוכנית הרפורמה של ראש הממשלה, ג'וניצ'ירו קויזומי.

שבעת הסקטורים המועדפים הם: פיתוח אורבני; שיפור סביבתי; איחוד ערים ועיירות שכנות על ידי איחוד תשתיות;, פרויקטים של מדע וטכנולוגיה; פיתוח החינוך ומשאבי האנוש; קידום טכנולוגית המידע; מציאת פתרונות לאוכלוסייה המזדקנת.

המשרד הגדיל דרישתו למימון פרויקטים אורבניים ב-23%, ל-550 מיליארד יאן (50 מיליארד דולר). דרישות להקמת שדות תעופה בטוקיו, אוסקה ונאגויה, גדלו ב-26.8%, מ-200.9 מיליארד יאן ל-254.7 מיליארד. משרד התשתיות נאלץ גם להגדיל דרישתו לסלילת כבישי אגרה ב-7%, ל-479.1 מיליארד יאן. זאת, למרות ביקורת ציבורית רבה על כבישי אגרה מהירים שנסללו ונותרו בלתי רווחיים.

*