תמונה מעורבת בקימעונאות האמריקנית: בעוד נתוני פדרייטד צנחו, וול-מארט עמדה בכבוד

בחנויות הדגל של בלומינגדיילז ומייסיז במנהטן נרשמה צניחה של 40% במכירות אחרי אירועי 11 בספטמבר

פדרייטד דיפרטמנט סטורס, החברה-האם של רשתות השיווק הידועות מייסיז ובלומינגדיילז, דיווחה ביום ב' שמכירותיה מאז התקפת הטרור ב-11 בספטמבר בניו יורק וושינגטון נמוכות בכ-20% מתחזיותיה, והזהירה שכנראה תנמיך את יעדי הרווח לשארית השנה הפיסקלית 2001.

פדרייטד, הפועלת מהעיר סינסינטי באוהיו, דיווחה שמכירותיה בספטמבר יהיו נמוכות בכ-20%-15% מן היעד המקורי, והוסיפה שקשה לספק הערכה מדויקת לכל השנה, באווירת חוסר הוודאות השוררת עתה.

אנלסטים העריכו, שפדרייטד תרוויח ברבעון השלישי 51 סנט למניה, 2.19 דולר למניה ברבעון הרביעי ו-3.54 דולר למניה בכל השנה. באוגוסט הנמיכה פדרייטד את תחזית הרווח לכל שנת 2001, והודיעה שתרוויח ביו 3.6 ל-3.9 דולר למניה.

"אינני חושב שזו בעיה ספציפית של פדרייטד", אמר ג'ף סטמנסון, אנליסט בחברת מידווסט ריסרץ', "אנשים פשוט אינם קונים בימים אלו".

רשת ההנעלה הספורטיבית פוטסטאר ורשת הדרגסטורים CVS פירסמו בשבוע שעבר אזהרות רווח בעקבות התקפת הטרור. גם רשת הדרגסטורים האזורית דואן ריד, המחזיקה במספר חנויות גדול בניו יורק, הנמיכה ביום ב' את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי.

לפי נתוניה של פדרייטד, היקף המכירות בשתי חנויות הדגל שלה במנהטן - בלומינגדיילז ברחוב 59 ומייסיס בהרלד סקוור - עמד על רמה של 40% מתחת לתחזיותיה מאז 11 בספטמבר. בשבוע האחרון המכירות הכוללות של החברה עמדו על כ-15% מתחת לתוכניות.

גם רשתות כלבו אחרות דיווחו בחלקן על תוצאות עגומות מאז התקפת הטרור. לעומת זאת, רשת השיווק הגדולה בעולם, וול מארט, דיווחה שמכירותיה בחנויות שפתוחות לפחות שנה עמדו בשבוע שעבר בתחזיות, והן יעלו השנה בשיעור שבין 4% ל-6%, כמתוכנן.

גם ג'יי. סי פני הודיעה, שמכירותיה מחזיקות מעמד בצורה מכובדת מאז התקפת הטרור, והיא אינה נתקלת בעיכובים ברשת הרכש שלה.

פדרייטד מסרה, כי מאז התקפת הטרור ב-11.9 נעו מכירותיה בסביבות 110 מיליון דולר, כאמור 20% פחות מהצפוי.

תהיה זו הפעם השלישית שפדרייטד מתקנת כלפי מטה את תחזית רווחיה השנתיים. רק בחודש שעבר, אוגוסט, היא הפחיתה תחזית זו בנימוק של "המשך סביבת מכירות קשה".

בנוסף לבלומינגדיילז ומייסיז מפעילה פדרייטד את הרשתות בון מרש, בורדנס, גולדסמיתז , לזארוס וריק'ס.