רשמית וסופית: בוטל פרויקט קריאו-סאיטקס בהוד השרון

השופט גרוניס: הוועדה המקומית לא הקפידה על החוק - חויבה בהוצאות

פרויקט ההיי-טק של קריאו-סאיטקס בהוד השרון, שבו תכננה לבנות 40 אלף מ"ר, בוטל בשבוע שעבר סופית ורשמית. שופט בית המשפט המחוזי בת"א, ד"ר אשר גרוניס , קיבל את עתירת החברה להגנת הטבע, וביטל את החלטת הועדה המקומית חוף השרון, שהתירה ליכין חקל לבנות בנייני היי-טק על המיתחם. יכין חקל תכננה להשכיר בנינים אלו לסאיטקס.

קריאו-סאיטקס כבר הודיעה ל"גלובס" לפני שבועות אחדים, כי ביטלה את העיסקה עם יכין חקל, בשליטת סמי שמעון, וכן ביטלה תוכנית לבנות בצמוד שכונה בת 250 קוטג'ים. במקום זאת, מנהלת קריאו-סאיטקס מו"מ עם יזמים שונים לשכירת 23 אלף מ"ר. אולם עד עתה היתה אפשרות, תיאורטית לפחות, לחידוש המו"מ עם יכין חקל.

פסק הדין של בית המשפט קובע סופית, כי מותר לבנות על המתחם רק מבני תעשיה או מבנים לחקלאות, ואסור לבנות עליו מבנים לתעשיית היי-טק. השופט גרוניס גם קבע, כי הוועדה המקומית חוף השרון לא הקפידה על שמירת, קיום ואכיפת חוקי התכנון והבנייה, אף כי זהו אחד מתפקידיה העיקריים. השופט קבע כי הוועדה המקומית העדיפה את האינטרס המקומי, ולא נתנה את המשקל הראוי לצרכי הכלל.

לדבריו, מצער לגלות שהועדה, האמורה לדאוג לקיום החוק, קיבלה החלטה הסותרת את התוכנית המפורטת החלה על הקרקע. הוועדה חויבה לשלם הוצאות של 30 אלף שקל.