בשבוע הבא עומדת להתכנס ועדת ההיגוי לפרויקט הרכבת הקלה ומתכננת חברת התשתיות העירונית בחיפה "יפה נוף". על פי התיכנון יכלול השלב הראשון של הרכבת הקלה למסילה בתוואי 19.7 ק"מ עם שני קווים. בת גלים-מרכז תחבורה מפרץ (שעל יד קניון לב המפרץ) - קריית אתא והדר הכרמל - מרז תחבורה מפרץ.
הרכבת הקלה אמורה להתפרס ברשת שאורכה 60 ק"מ שתוכננה לפי ביקושי התחבורה במטרופולין חיפה. בסיום כל שלבי ההקמה של הרכבת, שעלותם הכללית תסתכם ב-1.1 מיליארד דולר, מתוכנן חיבור הדר הכרמל והעיר התחתית (באיזור קריית הממשלה) עם קריית אתא, קריית ביאליק, מוצקין, ונשר עם בת גלים מרכז תחבורה חוף הכרמל, וטירת הכרמל. ביפה נוף בוחנים הקמת קווי רכבת קלה גם לשפרעם ולנצרת.
התוכנית נמצאת כיום בשלבי תיכנון עקרוניים אולם עם הפעלת הרכבת הקלה מתכננת יפה נוף להתחיל את קווי האוטובוס הפועלים כיום בהדר הכרמל בקווי רכבת קלה.
על פי צמד מומחי יפה נוף לשנת 2025 יוכפל מספר הנוסעים בשעות השיא באיזור מטרופולין חיפה מ-168 אלף היום, ל-358 אלף. הרכבת הקלה המתוכננת אמורה לפעול בתדירות של אחת ל-10-5 דקות, וזמן הנסיעה ממרכז התחבורה מפרץ עד בת גלים יארך כ-30 דקות.
הרכבת אמורה לפעול באמצעות חשמל, והיא תוקם בשלבים, כאשר
כל אחד מהשלבים יוצע במכרז בינלאומי בשיטת ה-B.O.T. לפיה הזכיין בונה את הפרויקט על
חשבונו, ומחזיר אותו למדינה לאחר כמה עשרות שנים. ועדת ההיגוי, בראשות הממונה על
מחוז חיפה במשרד הפנים ד"ר חיים קופלמן ובהשתתפות ראשי הערים באיזור ובכירי משרד
התחבורה, האוצר הפנים ואיכות הסביבה, אמורה לקבל במשך מספר חודשים סקירות על
הפרויקט, ולאחריהן יתחיל תהליך אישור הפרויקט. על פי הצפי של יפה נוף בשנת 2005
יוחל בהקמת הפרויקט, וב-2009 יסתיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.