הוצאת מודן רוכשת את רשת באג מקרדן

הרשת תישאר תחת השם באג ותמותג כרשת מחשבים ופנאי; קרדן תרשום הפסד של 7 מיליון שקל כתוצאה מהעיסקה; מחזור המכירות השנתי של באג נאמד בכ- 100 מיליון שקל, אולם לחברה התחייבויות וערבויות לספקים

הוצאת הספרים מודן רוכשת את רשת המחשבים והמולטימדיה באג מקבוצת קרדן.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ניהלה קרדן סחר בחודשים האחרונים מו"מ עם מספר גורמים שהתעניינו ברכישת הרשת, ביניהם סקאל וכפר השעשועים. מנכ"ל קרדן סחר רן נמרוד אישר את הידיעה ואמר כי עסקת העברת הבעלות לידיו של עודד מודן תתבצע היום. נמרוד סירב לנקוב בשווי החברה.

מחזור המכירות השנתי של באג נאמד בכ- 100 מיליון שקל, אולם לחברה התחייבויות וערבויות לספקים שונים.

המהלך, הינו המהלך האחרון למעשה מתוך שורה של מהלכים שנקטה החברה במסגרת "חיסול" עסקי המזון והריטייל שברשותה והתמקדותה בתחומי הנדל"ן והתקשורת. בזאת, סיימה קרדן סחר את פעילותה.

נמרוד, שיפנה לתפקיד אחר בחברה, אמר כי אין בכוונתה של קרדן למכור את קרדן אלקטריק. "קרדן אלקטריק היא בבחינת 'קש קאו' עבורנו ועובדת מצויין", אמר.

בעקבות הפסדים כוללים המוערכים בכ- 100 מיליון שקל, מכרה הרשת בשנה האחרונה את הזכיון לרשת המזון המהיר "סבארו", את חברת ההפצה D&FM, 50% מ"מרווידקס" יבואנית המותגים "אוקלי" ו"נו-פיר" (שנמכרו לרולקס), 50% מאוליביה ואוליביה-גורמה (שנמכרו לתנובה), את "ערית" לטחינת קמחים, את "גרינפילדס" שעסקה ביבוא מזון ממזרח אירופה ואחרות.

ב.א.ג נוסדה לפני כ- 14 שנה, נרכשה לפני כ- 5 שנים ע"י קרדן ומפעילה כיום כ- 22 חנויות ברחבי הארץ. ב- 1998 נקלעה החברה לקשיים ולמרות שהגיעה במהלך 2000 לאיזון נפגעו מכירותיה קשות מאז אוקוטובר האחרון בעקבות אי הוודאות הכלכלית והמצב הבטחוני.

הרשת, הינה שחקנית מובילה בתחום ציוד החומרה והתוכנה. עם זאת, נתח השוק הכולל בו היא מחזיקה ביחד עם המתחרה אופיס-דיפו, מוערך בכ- 20% בלבד. מי ששולט בשוק המחשבים, המגלגל כ- 4 מיליארד שקל בשנה, הן דווקא החנויות השכונתיות.

מודן, נמצאת בבעלות עודד מודן ומפעילה 4 חנויות ספרים ברחבי הארץ. מודן אמר היום כי ישמור על השם "באג" ויפעל למתגה כרשת מחשבים ופנאי. "תחומי המחשבים והספרים משלימים זה את זה וסניפי באג ימכרו מעתה גם ספרים", אמר. לדבריו, עדיין לא החליט האם לצמצם את מספר הסניפים של הרשת. "בשלב הראשון יישארו כל הסניפים פתוחים. אנחנו נבדוק כל סניף לגופו ונחליט לגבי תרומתו לרשת". מודן איננו מעסיק משרד פרסום, אך אמר כי ישקול להקצות תקציב פרסום לצורך מיתוגה של החברה. בעבר, הוחזק תקציב הפרסום של ב.א.ג במשרד הפרסום גיתם BBDO .