אגן האיילות: יוזמה להציל את הפרויקט בהכרזתו כאיזור עדיפות

התוכנית להקמת שכונת מגורים שתכלול 1,000 יחידות דיור נתקעה בשל ביקושים אפסיים, כתוצאה מפיגועי הירי בכביש מודיעין, המהווה את הגישה היחידה לשכונה כיום

שכונת אגן האיילות, שנקלעה לקשיים כלכליים והבנייה בה הופסקה מסיבות בטחוניות, תוגדר כאיזור עדיפות לאומי א'. ההחלטה על הגדרת השכונה, שמתוכננת ומקודמת על ידי משרד השיכון, נועדה לסייע לקבלנים להמשיך בבנייה ולהוזיל את מחירי הדירות, כדי לעורר ביקושים רדומים.

ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר בפגישה בין מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אבי מעוז, ליו"ר אירגון הקבלנים בירושלים, אהרון כהן, והיא טעונה אישור ממשלה. המשמעות הפרקטית של צעד זה תבוא לידי ביטוי בהוזלה של 50% מהוצאות הפיתוח, 70% מעלות הקרקע ותמריצים לרוכשים. עלות הפיתוח ליחידת דיור בממוצע לפני ההנחה 150 אלף שקל, עלות הקרקע ליחידה בממוצע 50 אלף שקל.

התוכנית להקמת שכונת מגורים שתכלול 1,000 יחידות דיור נתקעה בשל ביקושים אפסיים, כתוצאה מפיגועי הירי בכביש מודיעין, המהווה את הגישה היחידה לשכונה כיום. מתחילת שיווק הפרוייקט לפני כשנה נמכרו לא יותר מ-20 דירות מתוך 550 היחידות שבנייתן החלה. מנתוני משרד השיכון עולה, כי בחודשים יולי-ספטמבר לא בוצעה אף לא עיסקה אחת בגבעת זאב. ממוצע חודשי למכירות במחצית השנה הראשונה בגבעת זאב עמד על מכירה אחת. חלק מהקבלנים שזכו במכרזים באגן האיילות נקלעו לקשיים והפסיקו את הבנייה.