סבתו של בני אברהם לאהוד ברק: מדוע לא הבערת את אדמת לבנון?

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ביקר היום (א') בבית משפחת אברהם בפרדס כץ. בני המשפחה החלו לשבת שבעה על בנם, החייל בני אברהם, שהוכרז ביום שישי כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

סבתו של בני אברהם, ויקטוריה, הטיחה בראש הממשלה לשעבר דברים קשים ואמרה: "הבטחת שאדמת לבנון תבער אם ייפגעו חיילי צה"ל. מדוע לא הבערת את אדמת לבנון?".

ברק שוחח עם ההורים, חיים ועדנה אברהם, ואמר כי יעשה ככל יכולתו לסייע בהחזרת גופות החיילים לישראל. חיים אברהם אמר לברק כי החזרת הגופות לקבר ישראל היא הנחמה היחידה שיכולה להיות למשפחות. הוא סיפר כי פגש בשבוע שעבר בניו יורק את מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, ושוחח עמו בנושא.

אתר האינטרנט YNET מדווח, כי במקביל ערך היום הרמטכ"ל, שאול מופז, ביקורי תנחומים בביתן של משפחות אביטן וסוואעד, שבניהן, עדי ועומר, הוכרזו ביום שישי כחללים שמקום קבורתם לא נודע.

במהלך הביקור אמר אביו של עומר, קאסם, כי עד שלא יקבלו בני המשפחה הוכחה חותכת שבנם אינו בחיים, הוא אינו מקבל את הנחת העבודה של צה"ל ואת פסיקתו של הרב הראשי. לדבריו, על פי הדת המוסלמית אין מתחילים במנהגי אבלות עד אשר רואים את הגופה. גם יו"ר הכנסת אברהם בורג ביקר היום את המשפחות.