לאחר שמיעת 200 התנגדויות - אושרה תוכנית מנהרות הכרמל

בטרם קיבלה ועדת המשנה את החלטתה, שמעו חבריה מהחוקר גדעון ויתקון, שמונה לשמיעת ההתנגדויות לתוכנית, הסברים מפורטים ונימוקים להמלצתו לאישור התוכנית

ועדת המשנה שליד הוועדה לתכנון ובנייה במחוז חיפה אישרה את תוכנית מנהרות הכרמל. תוכנית מנהרות הכרמל מייעדת תוואי באורך 5 ק"מ של מערכת מנהרות, שתחבר את צומת הקריות (צ'ק פוסט) עם היציאה הדרומית של חיפה. כביש מנהרות הכרמל מתוכנן לפעול ככביש אגרה, והזמן המשוער של מעבר במנהרה מצפון לדרום הוא כ-10 דקות.

בטרם קיבלה ועדת המשנה את החלטתה, שמעו חבריה מהחוקר גדעון ויתקון, שמונה לשמיעת ההתנגדויות לתוכנית, הסברים מפורטים ונימוקים להמלצתו לאישור התוכנית.

חברי הוועדה עיינו בדו"ח ארוך שהציג ויתקון, המפרט את ההתנגדויות לתוכנית וכן היבטים והשלכות תכנוניים וסביבתיים שלה, וכאמור החליטו לבסוף לאשר אותה. צוות מיוחד בראשות היועצת המשפטית של הוועדה המחוזית סייע לוועדה בניסוח החלטתה. שר הפנים, אלי ישי, הודיע כי מאחר שאישור התוכנית מותנה באישור שר הפנים, הוא יחתום על התוכנית בהקדם, לאחר שיושלמו כל התנאים והתוכנית תועבר לחתימתו.

תוכנית מנהרות הכרמל עוררה פולמוס בין תושבי העיר חיפה, מומחים לאיכות הסביבה, מומחי נדל"ן ואחרים. תושבים רבים הגישו התנגדויות ואף נקטו הליכים משפטיים בניסיון לסכל אותה. עו"ד בני שגיב, מראשי המתנגדים, אמר בתגובה ל"גלובס": "ההחלטה על אישור תוכנית מנהרות הכרמל לא הגיעה אלינו עדיין. לכשתגיע, נעיין בה ונשקול את צעדינו הבאים".

הממונה על המחוז, ד"ר חיים קופלמן, אמר כי לתוכנית מנהרות הכרמל היו למעלה מ-200 מתנגדים. חברי הוועדה דנו בכל ההתנגדויות ולכל מתנגד נשלחה הודעה ובה הסבר ונימוקים המתייחסים להתנגדות הספציפית. על אישור תוכנית מנהרות הכרמל החליטה הוועדה לאחר מספר דיונים.