מאבק שבת בחיפה

פארק השעשועים, "לונה גרנד", מתוכנן לפעול במתכונת מלאה גם בשבתות ובחגים. סגן ראש העירייה ויו"ר ש"ס בחיפה אבי ויצמן החליט לצאת למלחמה נגד הפעלת הפארק בשבתות ובחגים

פתיחתו המתוכננת בשבוע הבא של פארק השעשועים במרכז המסחרי "הגרנד-קניון" בחיפה נתנה את אות הפתיחה למאבק נציגי סיעת ש"ס במועצת העירייה במה שהם מכנים "חילול השבת".

פארק השעשועים, "לונה גרנד", מתוכנן לפעול במתכונת מלאה גם בשבתות ובחגים. סגן ראש העירייה ויו"ר ש"ס בחיפה אבי ויצמן החליט לצאת למלחמה נגד הפעלת הפארק בשבתות ובחגים. זאת, בטענה שהפעלת הלונה גרנד בשבתות ובחגים הינה הפרה בוטה של הסטטוס קוו בעיר. "אנו נעביר את הנושא לוועדת הרבנים לענייני שבת שבראשה עומדים הרבנים הראשיים של חיפה, הרב שלמה שלוש והרב שאר-ישוב הכהן, כדי שיתנו את החלטתם. אני מאמין שהם יכולים להגיע גם להחלטה קיצונית של החרמת הגרנד קניון כולו על ידי הציבור הדתי בחיפה".

חבר מועצת העיר מסיעת ש"ס אריה בליטנטל העביר פנייה דחופה לראש העיר עמרם מצנע ובה בקשה להחיל תנאי מפורש האוסר את פתיחת הלונה גרנד בשבתות ובחגי ישראל. לדבריו, פארק שעשועים בסדר גודל כזה מהווה מוקד לחילול שבת המוני בקירבת השכונות הדר כרמל, ויז'ניץ ונווה שאנן שבהן מתגוררים תושבים רבים שומרי מסורת.

מנכ"ל הגרנד קניון, ישראל סביון, אמר בתגובה, כי פארק השעשועים, מסעדות, בתי הקפה ובתי הקולנוע הממוקמים בגרנד קניון יעבדו כל השבוע כולל שבתות וחגים. "פארק השעשועים החדש ייפתח ביום שלישי בשבוע הבא לקהל הרחב ויפעל גם בשבתות ובחגים".

מלשכת ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, נמסר בתגובה, כי הפעלתו של הלונה פארק החל מהשבוע הבא בחיפה גם בשבתות ובחגים אין בה כל הפרה של הסטטוס-קוו בעיר.