יבנה: 83 עסקים ומפעלים נקלטו בעיר בתוך 3 שנים

השנה גם מתוכננים בעיר הקמת היכל תרבות, תחנת מד"א ותחנת משטרה

מחודש ינואר 1999 ועד היום, 83 מפעלים ועסקים העבירו את משכנם ליבנה. מדובר ב-1,612 מועסקים חדשים שנקלטו לעבודה בעיר. שטח המפעלים משתרע על 102,840 מ"ר.

במהלך ישיבת אישור התקציב לשנת 2002 הדגיש ראש העיר, צבי גוב-ארי, כי למרות שהיו הצעות שונות החליט שלא להעלות את תעריפי הארנונה לתעשייה בשנת 2001, והעדיף להסתפק באחוז המינימלי של 1.25%, שנקבע ע"י משרדי הפנים והאוצר. עפ"י דו"ח של המרכז לשלטון מקומי, תעריפי הארנונה לתעשייה בעיר יבנה נמוכים ב-50%-40% ביחס לערים הסמוכות כמו ראשל"צ, רחובות, נס ציונה ו-מ.א חבל יבנה.

בשנת 1999 נקלטו בעיר 39 מפעלים חדשים, שקלטו 789 עובדים על שטח בנוי של 41,008 מ"ר. בשנת 2000 נקלטו 25 מפעלים ועסקים נוספים, עם 419 עובדים חדשים, על שטח בנוי של 24,118 מ"ר. בשנת 2001 (עד לחודש ספטמבר) נקלטו 19 מפעלים חדשים, עם 395 מועסקים ועל שטח בנוי של 37,714 מ"ר.

בעירייה מציינים, כי הסיבות למגמה חיובית זו בשנים האחרונות היא העובדה כי מדובר באיזורי תעשייה מטופחים ומתוחזקים, ובקשר הבלתי אמצעי ובין התעשיינים וראש העיר. העירייה הנהיגה בעיר תוכנית ייחודית של "איזור תעשייה בטוח", הכוללת בין היתר הצבת שערים ומחסומים בכניסות וביציאות לאזה"ת, האמורים למנוע ולסכל ניסיונות פריצה וגניבות ממפעלים, וכן הגברת הסיורים של הפיקוח העירוני.

גוב-ארי: "מיקומה הגיאוגרפי של יבנה מהווה מוקד משיכה לתעשיינים הבוחרים בה להקמת מפעליהם. כחלק מהמדיניות לעידוד התעשייה, אני מטפל אישית בכל תעשיין המגלה עניין בהעברת מפעלו ליבנה, ומעמיד את עצמי לרשות כל בעל מפעל בעיר שנתקל בבעיות כלשהן".

בתוך כך, עיריית יבנה צפויה השנה להשקיע סך של 42 מיליון שקל בפרויקטים הנדסיים שונים, כמו בניית השלב הראשון בהיכל התרבות, בהשקעה ראשונית של 4 מיליון שקל. פרויקט נוסף השנה הוא חידוש מבנה התיכון הדתי המקיף (שלב א'), בהשקעה כספית דומה.

פרויקטים נוספים בתכנון לשנת 2002 הם בניית הספרייה העירונית ובית 'יד לבנים', פיתוח נחל שורק והקמת טיילת בשכונת נאות שז"ר, ריבוד כבישים בשד' העצמאות, דרך הסנהדרין וברחבי העיר (3 מיליון שקל), פיתוח מרכז רוחני לעולי אתיופיה, בריכת אגירה באזה"ת הצפוני, שדרוג מערכת ההולכה הראשית לביוב והקמת תחנת שאיבה ושיקום קווי המים בעיר.

גוב-ארי ציין, כי הנושא הכאוב של הקמת תחנת משטרה ביבנה מונח היום על כל שולחן אפשרי. בנוגע להקמת תחנת מד"א אמר: "אחרי שעמדנו בהתחייבות והכשרנו שטח להקמת התחנה, סוכם עם מנכ"ל מד"א, אבי זוהר, שעד סוף שנה זו תעמוד ביבנה תחנה שתשרת את תושבי העיר".