מקאן-קשר-בראל יוביל קמפיין אירופי לקוקה-קולה בהיקף 300 מיליון דולר

ל"גלובס" נודע, כי צוות הקריאטיב של החברה שהה במטה האירופי של מקאן-אריקסון במהלך היצירה של הקמפיין האירופי לקוקה-קולה

מקאן-קשר-בראל נבחר להוביל את הקריאיטיב לקמפיין החדש עבור קוקה-קולה לכל אירופה. כך נודע ל"גלובס".

תקציב הפרסום של קוקה-קולה במדינות אירופה מוערך ב-300 מיליון דולר, מתוך תקציב הפרסום העולמי של קוקה-קולה, שנאמד במיליארד דולר.

עוד נודע, כי צוות הקריאטיב של מקאן-קשר-בראל, שבראשם סמנכ"ל הקריאטיב, אורן פרנק, שהה במטה האירופי של מקאן-אריקסון בלונדון בשבועות האחרונים, במהלך היצירה של הקמפיין האירופי לקוקה-קולה, למרות שבישראל מקאן-קשר-בראל לא מטפלת בתקציב קוקה- קולה. מנכ"ל מקאן-קשר-בראל, אילן שילוח, סירב להתייחס למידע.

קשר-בראל זכה בתואר סוכנות השנה והסוכנות הקריאטיבית ביותר של מקאן-אריקסון אירופה לשנת 2000 עבור העבודות למקדונלד'ס, פלאפון, האגיס, תנובה ונסטלה.

על עבודות אלה אמרה הסוכנות, כי "הן מהוות קנה מידה לסוג העבודות האסטרטגיות והקריאטיביות שמקאן-אריקסון מעוניינת להעניק ללקוחותיה". בהמשך לכך אימצה מקאן-אריקסון אירופה את מתודולגיית בקרת הקריאטיב שפותחה במקאן-קשר-בראל הישראלי.

קוקה-קולה העולמית ניצבת היום בפני סכנות מוחשיות לחוזק המותג שלה. במשך תקופה ארוכה היא מתקשה לבחור באסטרטגיה ברורה, תוך התלבטות בין הקו הגלובלי לבין ההוצאה לפועל המקומית. כמו כן קיים הצורך לכבוש את הצעירים מבלי לאבד את קהל המבוגרים.

בנובמבר 2000 העבירה קוקה-קולה את תקציב הפרסום שלה למקאן-אריקסון ואף הכריזה על הסכם שותפות גלובלי עם IPG, החברה-האם של מקאן-אריקסון, בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר.

בסוף 1996 רכשה מקאן-אריקסון 40% מקשר-בראל, כחלק מהאסטרטגיה של מקאן-ארקיסון לרכוש סוכנויות עם פוטנציאל מובהק להוביל. אז היה קשר-בראל ממוקם במקום שלישי בענף, אחרי גיתם-BBDO וטמיר-כהן. ב-1999 הפך מקאן-קשר-בראל למשרד המוביל בענף הפרסום, ומוסיף להחזיק בתואר זה.