החברה שניהלה את מלון טירת בת שבע בירושלים - בחוב של 70 מיליון שקל לבנה"פ

עיקול זמני של 75 מיליון שקל על נכסי החברה במסגרת הליך בוררות עם נושה אחרת

בית המשפט המחוזי בת"א הוציא צו עיקול זמני עד לסך של 75 מיליון שקל על נכסי חברת מלון טירת בת-שבע (שמה החדש רחביה מקרקעין) מירושלים. בכך נענה בית המשפט לבקשת פי.אי.ה מלונות ישראל, העוסקת בניהול שיווק וייעוץ לבתי מלון שונים בארץ ובחו"ל בין הצדדים מתנהל הליך בוררות בפני הבורר עמי פדרמן, מטעם התאחדות המלונות בישראל. ב-21.5, הגישה המבקשת תביעה בסך 94.5 מיליון שקל נגד המשיבה, שלדבריה היא בעלת מלון טירת בת-שבע ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים.

לטענת התובעת, המשיבה חייבת לה כספים בגין הפרת הסכם שיווק וייעוץ שנחתם בין השתיים בפברואר 1997. לטענת התובעת, היא התחייבה להעניק למשיבה שירותי שיווק למלון, כנגד התחייבות המשיבה להעמיד את השירות במלון בדרגת אירוח מקבילה של שלושה כוכבים (דירוג אירופאי) ולשאת בעלויות ההשקעה הדרושות במלון.

התובעת טענה, כי המשיבה הפרה את התחייבויותיה בהסכם עימה וסוכני הנסיעות שפעלו מטעמה נאלצו להתמודד עם יחס מזלזל מצד אנשי המלון ונחלו אכזבה קשה מרמת השירות במלון. במחצית אפריל 1998, הודיעה התובעת למשיבה על הפסקת ההתקשרות ועל סיום ההסכם.

בבקשת העיקול נטען, כי המשיבה נתונה במצב קשה וחובותיה לבנק הפועלים מסתכמים בכ-70 מיליון שקל. הבנק הצטרף לבקשת פירוק שהגישה עיריית ירושלים נגד המשיבה.

המשיבה הגישה, בהליכי בוררות, כתב תביעה שכנגד וטענה, כי יש לדחות את התביעה נגדה על הסף בגין היעדר יריבות בין הצדדים, ככל שהתביעה מתייחסת לתקופה שמינואר 98' ואילך. זאת, מאחר שמיום זה הפסיקה המשיבה להפעיל את מלון טירת בת שבע והפעלתו עברה לחברה אחרת.

בתביעה שכנגד טענה המשיבה, כי פי.אי.ה היא זו שהפרה את ההסכם עימה בכך שחתמה על הסכם עם מלון אחר, לא שיווקה את המלון נאמנה.