חברת
אל-על תרכוש 20% ממניות חברת קווי חופשה, העוסקת בהפעלת טיסות שכר. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס, ושר התחבורה,
אפרים סנה , אישרו באחרונה את העסקה, שהדיונים עליה נמשכים כבר יותר משנה. מקורות בענף מעריכים כי היקף העסקה יעמוד על כמה מיליוני שקלים.
העסקה טעונה את אישור ועדת השרים להפרטה. אל-על מוגדרת חברה בהפרטה מאז שנת 1998, ולכן יש להביא את ההסכם לרכישת המניות בקווי חופשה לאישור ועדת השרים. עד כה טרם נקבע מועד לכינוס הוועדה, דבר המעכב גם את הדיון המכריע בהפרטת אל-על.
קווי חופשה נמצאת כיום בבעלות אנגלנדר (50%) וחברת רימון טיולים (50%), שנכנסה לשותפות בחברה השנה. לאחר כניסת אל-על לחברה ידוללו אחזקות כל אחת מהשותפות האחרות ל-40%.
החברה החלה לפעול באפריל 1999 ועסקה מאז בארגון ובתפעול של טיסות שכר ונופשונים. בעונת התיירות קיץ 2001 היא הפעילה טיסות ל-18 יעדים במערב אירופה, בהם פריז ואמסטרדם, ולאתרים באיזור הים-התיכון, בהם יוון, רודוס, קפריסין ותורכיה. לחברה משרדי מכירות בתל-אביב ובירושלים.
החברה רוכשת מושבים בטיסות של חברות התעופה בהתחייבות. בשנה האחרונה היא ריכזה את פעילותה מול חברת סאן-דור, מקבוצת אל-על, העוסקת בטיסות שכר. החברה משווקת את מוצריה כסיטונאית תעופה, הן באמצעות משרדי הנסיעות והן בשיווק ישיר. בקרוב תאפשר החברה לבצע הזמנות מקוונות באתר אינטרנט שיקושר למלאי המושבים בטיסות, לבנק של חדרי מלון ולספקי שירותי תיירות של החברה בחו"ל.
מכירות החברה הסתכמו בשנת 2000 בכ-22.7 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, ארנון אנגלנדר, אמר כי הכנסותיה צפויות לגדול השנה ב-50%. לדבריו, החברה תטיס השנה לחו"ל כ-20 אלף נוסעים.
"בשנת 2002 אנו מתכננים לעבות את היעדים שהפעלנו השנה ולהיכנס לארבעה יעדי נופש חדשים. שיתוף הפעולה עם אל-על יתרום לנו רבות, שכן היא שותף אסטרטגי גדול ומוביל", אמר אנגלנדר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.