בסוף השבוע שעבר נפתחה ברובע התיירות בשדרות הוליווד בלוס אנג'לס, אטרקצית
הבידור והקניות הבולטת של השנים האחרונות. הפרוייקט הקרוי Hollywood &
Highland מכיל את אולם קודאק, שבו ייערך מעתה טקס חלוקת פרסי האוסקר, מלון
בן 640 חדרים, ומרכז קניות בן למעלה מ-400 אלף רגל רבועה. בפרוייקט הזה הושקעו
כ-700 מיליון דולר והוא הצליח לקבץ את מיטב השמות בענף הקמעונאות, עם דגש על
מעצבים ומותגי על.
היזומה להקמת הפרוייקט הזה הגיעה מתאגיד הנדל"ן הקנדי TrizecHahn. זה השיק
לאחרונה את Paseo Colorado, מרכז קניות נוסף בפסדינה, פרבר של לוס אנג'לס,
בהשקעה של 130 מיליון דולר.
לדברי היזמים, הפסאו קולורדו כבר רושם תנועת קונים הגבוהה ב-13% מהתחזיות,
בעוד המרכז בהוליווד צפוי למשוך כ-10 מיליון מבקרים בשנה. פרשנים אינם בטוחים
אם כל התחזיות יתגשמו מאחר ומדובר באתרים תיירותיים שצפויים להיפגע מהמיתון
והחשש לטוס, כמו שאר אתרי הבילוי בלוס אנג'לס וארה"ב.
TrizecHahn עומדים גם מאחורי ה-Dessert Passage, מרכז קניות גדול במלון אלאדין
בלאס וגאס שבו הושקעו 300 מיליון דולר. המרכז הזה מכיל 500 אלף רגל רבועה שטח
מסחרי ולדברי דייריו, תנועת הקונים נמוכה מהבטחות היזמים ואינה מצדיקה את תעריפי
השכירות הגבוהים.
ב-TrizecHahn מבטיחים להשקיע מיליוני דולרים בפרסום מרכזי הקניות, אך בו זמנית
הודיעו כי יש בכוונתם למכור את כל שלושת מרכזי הקניות שלהם בשנה הבאה, כחלק
מהמדיניות העסקית לחסל את פעילותה בזירה הקמעונאית ולהתמקד רק בבנייני משרדים.
הפרשנים סבורים כי בהתחשב במצב השוק, החברה קרוב לוודאי, לא תרשום רווח על
מכירת הנכסים הללו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.