גולפסטרים תספק לצה"ל 4 מטוסי מנהלים למטרות מודיעין

היקף העסקה: 206 מיליון דולר; בנוסף תספק החברה חבילת שירותי תמיכה בהיקף כולל של 196 מיליון דולר ל-10 שנים

יצרנית המטוסים האמריקנית גולפסטרים, הודיעה היום (ד') כי תספק למערכת הביטחון של ישראל 3 מטוסי מנהלים ל"משימות אלקטרוניות מיוחדות", כלשון החברה. היקף העיסקה הוא 206 מיליון דולר. גולפסטרים נמצאת בבעלות חברת ג'נרל-דיינמיקס.

בנוסף למטוסים עצמם, תספק גולפסטרים, שרכשה ביוני השנה את חטיבת המטוסים האזרחיים של התעשייה האווירית של ישראל בכ-600 מיליון דולר, גם חבילת תמיכה. ההיקף הבסיסי של העיסקה הוא 174 מיליון דולר, ובנוסף לו תסופק תמיכה לוגיסטית למשך 10 שנים, בהיקף 32 מיליון דולר.

המטוסים שיסופקו הם מדגם "גולפסטרים 4". אין מדובר באחד מהדגמים שייצרה תע"א הישראלית, "אסטרה" ו"גלאקסי", שצורפו לסל המוצרים של גולפסטרים תחת השמות "גולפסטרים 100", ו-"גולפסטרים 200".

המטוסים שיסופקו לצה"ל ייוצרו בסוואנה, שבמדינת ג'ורג'יה. התקנות הציוד האלקטרוני והאינגרציה המיוחדת תתבצע בישראל. מטוסי גולפסטרים 4 סופקו ליפאן, למשימות משמר חופים, ולשבדיה, למשימות צבאיות.

האפשרויות של מטוסי הגולפסטרים החדשים בצה"ל - החלפת מטוסי ה"דקוטה" המתיישנים, החלפת מטוסי המודיעין הישנים מדגם בואינג 707. ככל הנראה לא מדובר בהחלפת מטוסי הסיור "ווסטווינד", הפועלים בשירות חיל הים.