הרשקו ימכור לפלסטו-שק את מניותיו במור תעשיות במעל הערכתה של גיזה

פלסטו-שק תרכוש מידי בעל השליטה את מניותיו במור ב-36.5 מיליון שקל - 7% יותר מהערכת השווי ו-45% יותר ממחירן בשוק

חברת פלסטו שק , הנמצאת בשליטתם של מוטי וצילה הרשקו (66%) פרסמה היום את הזימון לאסיפה כללית, שתתבקש לאשר הקצאה פרטית של מניות לחברת אמיליה פיתוח (לשעבר ח.ל. מימון). לאמיליה, שבשליטת איש העסקים עודד פלר, יוקצו מניות המהוות 22.5% ממניות פלסטו-שק, תמורת 17 מיליון שקל, במחיר הגבוה בכ-70% ממחיר השוק.

בנוסף, יוענקו לאמיליה, הפועלת בתחום המימון החוץ בנקאי, אופציות שיאפשרו לה להגיע לאחזקה של 37% מההון בפלסטושק. אחזקותיהם של בני הזוג הרשקו ידוללו בעקבות ההקצאה ל-51.7% מההון בפלסטו-שק ול-42.2% אם האופציות ימומשו.

לכאורה, עיסקה מצוינת לכל בעלי המניות בפלסטו-שק, העוסקת בייצור ופיתוח מוצרי פלסטיק מתוחכמים. אלא שלצד הדבש יש גם עוקץ לא קטן: הסכם ההקצאה לאמיליה בא במקום הסכם קודם לפיו אמורה היתה חברה זו לרכוש 30% מהון המניות של מ.צ. הרשקו השקעות, חברה פרטית שבאמצעותה מחזיקים בני הזוג הרשקו במניות פלסטו-שק ובחברה בורסאית נוספת, מור תעשיות פלסטיק.

בספטמבר 2000 רכשה מ.צ. הרשקו מידי סמי מור וחברת ההשקעות ישאל 90% ממניותיה של מור, תמורת כ-33 מיליון שקל (בניטרול דיבידנד שחולק מיד לאחר הרכישה). במסגרת העיסקה הנוכחית, להכנסתה של אמיליה לפלסטו-שק, תשולב עסקה נוספת בה תרכוש פלסטו-שק את מניות השליטה במור תעשיות מידי בני הזוג הרשקו, תמורת 36.5 מיליון שקל, סכום שיניב להם רווח של 3.5 מיליון שקל.

מבחינת בעלי מניות המיעוט בפלסטו-שק, מדובר בעסקה הנעשית במחיר הגבוה ב-45% ממחיר מניות מור בבורסה, וחמור מכך, גבוה ב-7% מהשווי למור שבו נקבה ההערכה שביצעה גיזה ייעוץ כלכלי ופיננסי בחודש שעבר. פלסטו-שק תשלם בעסקה 6.2 שקלים למניית מור, לעומת מחיר שוק של 4.3 שקלים ומחיר של 5.8 שקלים בו נקבה גיזה. כל זאת, על רקע הרעה שחלה בתוצאות החברה, שעברה בחודשים ינואר-ספטמבר להפסד של 1.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כמעט 3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

מור תעשיות פלסטיק, שהוקמה בשנת 85' והונפקה 10 שנים לאחר מכן בבורסה בת"א, עוסקת בייצור יריעות פלסטיק, שקים ושקיות לסוגיהן השונים המיוצרים מפוליאטילן. מוצרי החברה משמשים כחומרי אריזה ועטיפה לבתי כל-בו, חנויות אופנה, מוצרי מזון, מוצרי תעשייה ואשפרה. מפעל החברה בשדרות מייעד כ-40% מתוצרתו לייצוא, בעיקר לארה"ב ולאנגליה.

פלסטו-שק מדווחת, כי היא בוחנת שיתוף פעולה סינרגטי עם מור, וזאת בהתבסס על תחום פעילותן הדומה ו/או המשיק של החברות בתחום הייצור, השיווק וההפצה של מוצרי פלסטיק. להערכת פלסטו-שק, שיתוף פעולה, כאמור, יכול להרחיב את ניצול כושר הייצור של כל אחת מהחברות בעלויות והשקעות נמוכות יחסית לאלטרנטיבות אחרות, וכן לצמצם את עלויות המטה והוצאות ההנהלה והכלליות בשתי החברות. אגב, מתחילת השנה מושך מוטי הרשקו 20 אלף דולר בחודש בגין שירותי יו"ר דירקטוריון שהוא מעניק למור תעשיות פלסטיק.