משפחת פריצקר האמריקנית מעוניינת להקים בארץ חברה לנתוני אשראי

המשפחה - גורם מרכזי בפעילות לחקיקת חוק נתוני אשראי

משפחת פריצקר מארה"ב, בעלת השליטה ברשת המלונות היאט, היא אחד הגורמים המרכזיים המובילים את חקיקת חוק נתוני האשראי בישראל, ובכוונתה להקים בארץ חברה שתעסוק בנושא. כך נודע ל"גלובס".

המשפחה היא בעלי אחת משלוש חברות איסוף הנתונים האמריקניות, חברת רנסיוניון. לרנסיוניון פעילות בארה"ב ובמדינות נוספות, והיא מבקשת להתחיל לפעול גם בישראל, ולשם כך הקימה מיזם משותף עם החברה הישראלית BDI.

השבוע הסכימה משפחת פריצקר לשלם לרשויות הפדרליות לביטוח פקדונות בארה"ב (FDIC) סכום שיא של 460 מיליון דולר. זאת, כדי להימנע מצעדים משפטיים נגדה על חלקה בהתמוטטות בנק סופריור שהיה בשליטתה.

נציגה של המשפחה בישראל עד שנת 1999 וכיום נציג חברת טרנס יוניון שבבעלותה הוא גיורא מיוחס, לשעבר הציר הכלכלי הישראלי בניו-יורק. מיוחס מכהן גם כדירקטור בבנק דיסקונט, שביחד עם הבנק הבינלאומי ובנק המזרחי הקים גוף שמצדד בחוק, בניגוד לבנק הפועלים ובנק לאומי המתנגדים לו.

מיוחס אמר היום (ה'): "לבני משפחת פריצקר היתה תקלה בניהול הבנק בו היו מעורבים בניהול ובדירקטוריון, והם שילמו את מה שהיו צריכים על כך".

לשאלה האם להיותו דירקטור בדיסקונט קשר לעמדתו המצדדת של הבנק כלפי החוק, ענה מיוחס: "בדיונים בדירקטוריון דיסקונט בכל הקשור לחוק, אני מודיע שיש לי עניין אישי ואיני משתתף. מה גם, שאין ניגוד אינטרסים בין עמדת הבנק לאינטרס האישי שלי".