הוועדה למינוי יועצים משפטיים תדון בהעסקת עו"ד בחברות ממשלתיות ברישום בטאבו

רשות החברות הורתה לעמידר להפסיק העסקת שני משרדי עורכי דין שעבדו עבורה 6 שנים

הוועדה למינוי יועצים משפטיים ושכרם בעניין חוק החברות הממשלתיות תדון בהתכנסותה הקרובה ב-21.1.2002 בסוגיית העסקת עורכי דין בעבודות רישום בטאבו על-ידי חברות ממשלתיות. כך עולה מהחלטת בג"ץ בעתירה נגד רשות החברות הממשלתיות שהורתה לחברת עמידר להפסיק העסקת שני עורכי דין שביצעו עבורה רישומים בלשכות רישום המקרקעין.

רשות החברות נימקה את ההוראה בהנחיה לפיה אין להעסיק יועצים משפטיים מעבר לתקופה של 6 שנים. מפני שהשניים עורכי דין לטענתה הם נופלים בגדר ההגדרה האמורה.

השניים, עורכי-הדין מואיז טסי וארז בי-עזר, עתרו לבג"ץ בטענה שהפעולות המבוצעות על ידם בטאבו אינן מוגדרות כייעוץ משפטי, אלא כפעולות רישום אדמיניסטרטיביות. לכן לא חלות עליהם הנחיות הרשות. לדוגמא, הביאו העותרים את משרד השיכון שהוציא מכרז לאותן עבודות מבלי לדרוש מהמועמדים להיות עורכי-דין.

עוד ציינו, כי מינהל מקרקעי ישראל מעסיק חברה מסחרית העוסקת בפעולות הרישום הנ"ל וגם מכרז חברת החשמל אינו דורש העסקת עורכי-דין בפעולות הללו.

בתחילת הדיון פנה השופט אליהו מצא לב"כ המדינה, אורית קורן, והציע לאפשר את העסקת העותרים עד תום השנה הבאה ובינתיים לשקול לשנות ולהתאים את ההנחיות לשוני שבמינוח שבין יועץ משפטי לעו"ד. עוד הציע מצא להתייחס לנסיבות המיוחדות של המקרה.

קורן הודיעה, כי על-פי פירוש המדינה לחוק החברות הממשלתיות בעניין, כל עו"ד העובד עבור חברה ממשלתית הוא יועץ משפטי, ולכן השניים נופלים בגדר ההגדרה.

השופטים, אליהו מצא, דורית בייניש ומרים נאור, החליטו עוד, כי לאחר התכנסות הוועדה תועבר ההחלטה לבג"ץ. תוקף האישור של טסי ובי-עזר הוארך עד ל-31.1.02. כאמור בג"ץ יבחן את הנושא שוב לאחר דיוני הוועדה.