המגזר העסקי מצטרף ל"אתגרים"

התרומות הכספיות מאפשרות לילדים ובני נוער בעלי מגבלות שונות להשתתף בפעילות של ספורט אתגרי ולהעלות את הביטחון העצמי

"תמורה סוכנות לביטוח" הצטרפה באחרונה לפרוייקט "ילדי אתגרים", ומאמצת כיתה למשך שנה. במסגרת פרוייקט ילדי אתגרים, נרתם המגזר העיסקי לשותפות עם עמותת אתגרים, בתוכנית לטיפוח מצויינות בקרב ילדים ובני נוער נכים ברחבי הארץ. ביחד הם מלווים את הילדים בהגשמת חלומותיהם ובנצחון הרוח על הגוף.

עד כה הצטרפו לפרוייקט "ילדי אתגרים" חברות כמו מוטורולה טלפונים סלולרים, אלגדפון, אינדיגו, גלילאו, חיפה כימיקלים, הד ארצי, דלתה גליל, טייסת F-16 (רמת דויד) ועוד. "תמורה" לקחה על עצמה לאמץ קבוצת ילדים לקויי ראייה בפעילות שייט במרכז הימי של אתגרים במרינה בתל אביב. עובדי החברה מעורבים ושותפים באופן פעיל בפעילות האתגרית עם הילדים.

עמותת אתגרים נוסדה ב-1995 על ידי גרעין מייסד של נכי צה"ל, אזרחים נכים ואנשי שיקום בכירים, במטרה לפתח ולקדם ענפי ספורט חוץ-מועדוני ונופש פעיל לנכים, כמנוף לשיקום פיזי, נפשי, חברתי למען שילובם של הנכים בחברה. אל פרוייקט המבוגרים התווסף פרוייקט, המיועד לילדים, במטרה להעניק לצעירים בעלי מגבלות פיסיות, חושיות או התפתחותיות, תוכנית שנתית, המיועדת לחזק את הביטחון ולבנות דימוי עצמי חיובי באמצעות פעילויות ספורט אתגרי כגון: טיפוס וגלישה במצוקים, חתירה בקיאקים, שייט, סקי מים, רכיבה על אופניים אופניים ועוד.

בשלב מתקדם משלבים את בני הנוער הנכים עם בני נוער, שאינם נכים, לפעילות משותפת. אתגרים מאתרת בני נוער וילדים עם פוטנציאל, מטפחת אותם במסגרות ספורט תחרותי ומאפשרת להם להגיע להישגים ספורטיביים. לדברי יואל שרון, מנכ"ל ומייסד אתגרים, עלות הפעילות השנתית בכיתה של 20 ילדים עומדת על 60 אלף שקל. תרומה של 30 אלף שקל תאפשר הפעלתה של קבוצה בבמשך שנת לימודים שלמה. שותפים נוספים לפרוייקט הם האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, קרנות, מועצות ועיריות.

"38 אלף ילדים ובני נוער נכים מייחלים להשתלב בפרוייקט", מציין שרון. "עמותת אתגרים מפעילה כיום 4,500 ילדים ובני נוער נכים ובעלי צרכים מיוחדים ב-120 מסגרות ברחבי הארץ. כ-500 בוגרים שלנו משתתפים בתכניות העמותה. אנו צופים, כי בשנה הקרובה, עם הצטרפות המגזר העסקי למיזם, יוכפל מספר הילדים, הנהנים מהפרוייקט. כבר באולימפיאדת בייג'ין 2008 נזכה לראות את הסנוניות הראשונות במקצי הגמר ואולי על במת המנצחים".

דוד בונדי, מנכ"ל DHL שהסכימה לסייע לעמותת אתגרים ולאמץ כיתה ברמת גן, מציין, כי "החלטנו לסייע, כי קודם כל אנחנו חושבים, שכל אזרח וארגון צריכים לתרום לקהילה. אך מעבר לכך, בחרנו ספציפית בפרוייקט אתגרים, כי חשבנו כצוות, שהנעשה שם יכול להוסיף כוח לקהילה יותר מכל פעילות אחרת. מי שמצליח לקחת את מי שנמצאים במינוס גדול מבחינה פיזית, ולהוכיח שהם יכולים לעשות יותר מאשר אנשים בריאים, יכול לעודד יותר מכל אחד אחר. אין מקום, שממנו אפשר לשאוב יותר עוצמה". צוות ההנהלה המורחב של DHL שמע פרזנטציה של מנכ"ל העמותה והחליט להעדיף אותה על פעילות אחרת. לאחר מכן הוקם צוות עובדים, שמתחיל לארגן ולרכז את פעילות החברה מול אתגרים. החברה תשקיע כ-30 אלף שקל בשנה בפעילות תמיכה בכיתה, ועובדיה ילוו את התלמידים בכל פעילות אתגרית שיבצעו. האירוע הראשון יתקיים בט"ו בשבט. לדברי בונדי הביעו 400 עובדי החברה נכונות רבה לשתף פעולה בפרוייקט.