שמעון שטרית ישתתף בפרעון חוב של "ירושלים אחת" מהבחירות המוניציפליות

השר לשעבר שמעון שטרית, שהיה מועמד לראשות עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלים אחת", ישלם אישית 30% מהחוב של הסיעה לחברת ארגמן מיכון משרדי. כך נקבע בהסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני השופטים משה גל, משה דרורי ומרים מזרחי.

הדיון התקיים בערעור שהגישה ארגמן נגד שטרית, על פסק דין של בית משפט השלום, אשר דחה את התביעה של החברה נגד שטרית ואברהם כהן. בית משפט השלום קיבל במלואה את התביעה נגד ירושלים אחת. ארגמן היא חברת לאספקת ציוד משרדי, אשר סיפקה לסיעה מכונת צילום במהלך מערכת הבחירות ב-1998. לטענת החברה, הנתבעים נשארו חייבים לה 15 אלף שקל.

תביעתה של ארגמן הוגשה יחד עם עוד עשרות תביעות, לאחר שעם סיום הבחירות התברר שהסיעה בגירעון של 3.5 מיליון שקל. ארגמן טענה, כי הגירעון נוצר בשל הוצאות מופרזות ובזבוז כספים, וכן עקב הערכה לא נכונה לגבי היקף ההכנסות מחוק מימון מפלגות. עוד טענה ארגמן, כי שטרית בחקירתו סירב להסביר כיצד נוצר הגירעון וסירב ליטול אחריות בקשר לגירעון זה.

לאחר דחיית התביעה האישית בבית משפט השלום, הגישה ארגמן ערעור לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד משה כהן. היא טענה, כי בית משפט השלום קבע בטעות נורמה חדשה בדיני חוזים ודיני עשיית עושר, לפיה הדינים הללו חלים על אזרח רגיל, אך אינם חלים על ראשי סיעה וחברים הרצים לבחירות.

ארגמן טענה, כי התחייבות ירושלים אחת היא התחייבות של שטרית ביחד ולחוד עם הסיעה. שטרית היה ראש הסיעה, ולכן עליו לשאת בכל האחריות לחיובי הסיעה וזכויותיה. (ע.א 2409/01).