המיותרת

"הלילה עם גבי גזית", א'-ה' 23:30, ערוץ 2

די ברור, מדוע היה צריך גבי גזית את "הלילה" - תוכנית האקטואליה החדשה שלו. בקונסטלציה הנוכחית, רגע לפני פרוץ הערוץ השלישי וערוץ החדשות אל המרקע, מצא עצמו גזית ניצב בפני מה שנראה כהזדמנות האחרונה לחזור אל מגרש האקטואליה המיינסטרימי, כשהוא עדיין בשיא כוחו.

עוד שנתיים-שלוש בתוכנית הבוקר, ויש להניח, שאיש כבר לא היה רואה בו מועמד רציני לתפקיד מהסוג הזה. אז ברור מדוע גזית היה צריך תוכנית אקטואליה יומית חדשה. מה שפחות מובן הוא, מדוע היו צריכות הזכייניות להפקיע זמן שידור יקר, לטובת ההפקה החדשה מבית מדרשה של חברת החדשות.

חברת החדשות הפכה בחודשים האחרונים לאימפריה, שגודלה אינו מוצדק. היא מחזיקה קולוניות בכל לוח השידורים: בתוכניות הבוקר, בשש בערב, ביומן חוץ, במהדורה מרכזית, עכשיו גם בתוכנית לילה. ולפני שמישהו יוכל לצייץ, גם בתוכנית תרבות חדשה. הזכייניות אולי מתירות לה להשתולל כך, בתקווה שזה יביא רייטינג, אבל אם לשפוט על-פי "הלילה" - ההחלטה הזו רק תמאיס את הערוץ שלהן על הציבור. היא תמאיס אותו, מפני שכבר עכשיו כל התוכניות הוזכרו לעיל נראות כממחזרות זו את זו. גם תוכניתו החדשה של גזית לא חידשה אתמול דבר: שוב נדרשו שם לשלג המתקרב (כולל ההופעה המי-יודע-כמה של דני רופ באותו ערב), שוב דובר על מאבק הנכים (נושא המסוקר קבוע אצל אושרת קוטלר) וכמובן - על תפיסת אניית הנשק - נושא שנטחן מכל כיוון, ולא היה דבר שאפשר לחדש בקשר אליו.

אז מה נשאר לגזית באמתחתו? לא הרבה. חצי-חשיפה של ספר שכתב ש"סניק, שהעלה את רבין ובן גוריון בסיאנס, שיחה תמוהה לחלוטין שניסתה להשוות בין לכידת ספינת הנשק למאבק הנכים, ועוד איזה פינג פונג טיזרי קצר בין גזית לעורך ישראל סגל, על יומרותיו המדיניות של משה קצב. מה יש לומר, פשוט מרתק.

אז יכול להיות ש"הלילה" עוד תתפוס, ויכול להיות שבסופו של דבר, היא תרכוש לעצמה מספר מעריצים. אבל מה שבטוח, זה עדיין לא ישנה את העובדה, שהיא לעולם תהיה תוכנית מיותרת.