שמשית: רשם האגודות השיתופיות ביקש את תגובת הוועד בטרם יפעל

יזם הישוב, אדריכל צבי שפרינגר, באמצעות עורך דינו אליעזר לויט, דרש מהרשם לפטר את הוועד הנוכחי בעקבות המצב החברתי המדרדר באגודה, לדבריו

רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, ביקש מוועד אגודת שמשית, להשיב תוך 21 יום לפנייתו של יזם הישוב, צבי שפרינגר, בטרם יקבל את החלטתו בדבר פנייתו של יזם הישוב צבי שפרינגר המבקש להחליף את הוועד הקיים.

בשמשית מתנהלים מאבקים ציבוריים ומשפטיים כבר למעלה מ-3 שנים, בין ועד האגודה לשפרינגר, על רקע חילוקי דעות קשים לגבי חוזי העסקתו והתשלומים המגיעים לשפרינגר. דרישתו של שפרינגר לפיזור הוועד הנבחר באה לדבריו עקב סירוב הוועד ליישם את הסכם הבוררות שנכרת לדבריו בינו לבין האגודה.

בתביעתו דרש שפרינגר, באמצעות עורך דינו אליעזר לויט, לפטר את הוועד הנוכחי בעקבות המצב החברתי המדרדר באגודה, לדבריו. כמו כן, דרש שפרינגר לבחון את מערכת הקשרים ומידת הקרבה בין יו"ר הוועדה הנבחר, עו"ד הראל טקטין, לבין משרד עורכי הדין פרוכטר-אטיאס, שמטפל בפרשה מטעם האגודה.

הוועד כתב בתגובתו לרשם האגודות, כי "שפרינגר, שהאמין כי תכניותיו יצלחו, וכי הוא יזכה לכל הכספים שביקש לזכות בהם, ויסיים את הקמת היישוב כיקיר האגודה - ניצב נפעם מול עמדת רובם המוחלט של חברי האגודה, אשר סבורים, כי התוצאה של הקמת היישוב אינה מצדיקה את הדרך הבלתי חוקית בה נקט".