בשנת 2001 ביצעה חברת נתיבי איילון פרויקטים לפיתוח עורקי התחבורה במטרופולין ת"א בסך 443 מיליון שקל. משרד התחבורה מימן מתוך סכום זה 346 מיליון שקל, והיתר מומן עלידי הרשויות המקומיות השונות. הפרויקטים כוללים עבודות שהחלו בשנת 2001, המשך עבודות בפרויקטים קיימים וכן סיום ביצוע פרויקטים שהחלו לפני שנת 2001.
הפרויקטים כללו סלילת כבישים, הקמת גשרים ומחלפים, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית, המשך פיתוח ציר איילון דרום, העתקת תשתיות ושיקום דרכים. בין הפרויקטים המרכזיים שבוצעו בשנת 2001:
מחלף קפלן - הצומת העירוני העמוס ביותר בארץ, שמדי יום עוברים בו כ-100 אלף כלי רכב. הפיכת הצומת למחלף משוקע החלה ביולי 2001 ועם סיום העבודות ב-2003, תתאפשר זרימת תנועה חופשית לכיוונים צפון-דרום בכביש המשוקע, על דרך בגין (פתח-תקווה) בתל-אביב. עלות הפרויקט נאמדת ב-90 מיליון שקל.
מנהרת הניקוז בפרדס דקא ביפו - פרויקט מורכב של הקמת מנהרה שייעודה ניקוז מי הגשמים בשני שקעים (וולפסון ופרדס דקא) והובלתם לים. מנהרת הניקוז נחפרה בשיטת דחיקת צינורות בשילוב עבודות ניקוז עיליות. ביצוע הפרויקט החל באפריל 2001 והסתיים בסוף ספטמבר 2001, כך שהמנהרה פועלת למעשה כבר מתחילת הסתיו. עלות הפרויקט: כ-40 מיליון שקל.
מחלף יוספטל - יחבר את הרחובות יוספטל בבת-ים והופיין בחולון עם דרך האיילון. הפרויקט כולל בניית מחלף דו-מפלסי, דרך להולכי רגל וצירי תחבורה ציבורית. התנועה באיילון דרום תנוע בכביש המשוקע, והמפלס העליון ממשיך את הקשר הקיים בין חולון ובת-ים. עלותו הכוללת של המחלף נאמדת ב-60 מיליון שקל והעבודות צפויות להסתיים בסוף שנת 2003.
מחלף וולפסון - שיקוע הצומת והפיכתו למחלף עם הפרדה מפלסית. המחלף ייתן פתרון לעומסי התנועה ויקל על נגישות האמבולנסים לבית החולים וולפסון. בתחילת הפרויקט הועתקו התשתיות והושלמו הסדרי תנועה זמניים במחלף. עד כה הסתיימו בניית שני גשרים, שיקוע המחלף, הקמת קירות וסלילת הכביש המהיר. עלות הפרויקט נאמדת ב-120 מיליון שקל וסיומו צפוי ביוני 2003.
מחלף משה דיין- יכלול שני גשרים, אשר עליהם יעבור כביש משה דיין מעל ציר האיילון וכן מערכת רמפות ודרכי שירות. עם סיום הפרויקט, בפברואר 2002, תתאפשר נסיעה חופשית מצומת יוספטל בחולון-בת-ים דרך מחלף הקוממיות, מחלף משה דיין ועד מחלף חולות בדרום. עלות הפרויקט עומדת על 70 מיליון שקל, שמומנו על-ידי משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון.
גשר ז'בוטינסקי - פרויקט בניית גשר, אשר יחבר בין דרך נמיר בת"א לבין מתחם הבורסה ברמת-גן. הכביש החדש יחבר את צומת ז'בוטינסקי-דרך נמיר לצומת ז'בוטינסקי-יגאל אלון ויעבור דרך מתחם הבורסה ברמת גן. עלות הפרויקט מוערכת ב-35 מיליון שקל.
מחלף אלוף שדה - פרויקט שיקוע ציר אלוף שדה בצומת אלוף שדה-הירדן והפיכתו למחלף. עם סיום העבודות, בתחילת 2003, תתאפשר זרימת תנועה חופשית לכיוונים מזרח - מערב על כביש אלוף שדה ללא עצירה בצומת, וכן תשופר זרימת תנועת כלי הרכב לשאר הכיוונים. עלות הפרוייקט: כ-35 מיליון שקל.
מנכ"ל נתיבי איילון, יהודה בר-און אמר, כי חברת נתיבי איילון תמשיך, גם בשנת 2002, להוביל עשרות פרויקטים תחבורתיים ולאפשר לתושבי מטרופולין תל-אביב להנות מתשתית תחבורתית מתקדמת ומנסיעה טובה ובטוחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.