קומברס אינפוסיס תשלב מוצרי אודיוקודס במערכותיה

מייק לילו, סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס: "המוצר החדש שלנו מהווה ממשק בין טלפוניה מסורתית לתשתיות IP"

חברת אודיוקודס הודיעה היום כי זכתה בחוזה של חברת קומברס אינפוסיס, חברה בת של קומברס טכנולוג'י . במסגרת החוזה תשלב קומברס אינפוסיס את מוצריה של אודיוקודס כחלק אינטגרלי בפלטפורמות ההקלטה מהדור הבא שלה.

לעסקה זו חשיבות רבה עבור אודיוקודס מכמה סיבות: ראשית, היא פותחת בפניה שוק חדש שצפוי להגדיל את סך עסקיה והכנסותיה של אודיוקודס. שנית, במסגרת הסכם ה-OEM עם קומברס אינפוסיס, תמכור אודיוקודס את הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, ושהכריזה עליה לפני כחצי שנה. חוזה זה מהווה הכרה חשובה בטכנולוגיה החדשה ואיתות לשוק לגבי יכולותיה. סיבה שלישית היא העובדה שההסכם פותח בפני אודיוקודס דלת רחבה לשוק הקלטות הקול הדיגיטליות וה-CALL-CENTERS. הנקודה הרביעית היא העובדה שאודיוקודס גברה כאן על מתחרותיה: דיאלוג'יק וחברת NMS (נצ'ורל מיקרו סיסטמס) הנחשבת לספקית וותיקה של קומברס.

אודיוקודס זיהתה את שוק ההקלטות הדיגיטליות כשוק גדל. זו הזכייה הראשונה שלה בתחום זה ובקרוב היא צפויה להודיע על הצלחות נוספות.

מוצר הקלטות הקול הדיגיטליות של קומברס אינפוסיס שואב את השיחות מהמרכזיה ומעביר אותן אל המוצר של קומברס אינפוסיס בו מתבצעת ההקלטה. עד עתה היה לקומברס אינפוסיס מוצר מפיתוח עצמי שביצע את העברת המידע אל מערכת ההקלטה הדיגיטלית ב-CALL-CENTER.

במסגרת ההסכם הנוכחי תספק אודיוקודס לקומברס אינפוסיס מוצרים המבוססים על חומרה ותוכנה שימוקמו בפלטפורמת ההקלטה של קומברס וישמשו ממשק לטלפוניה מסורתית ולדור הבא, המבוסס על תקשורת באמצעות תשתיות IP. אודיוקודס כבר החלה לספק את המוצרים לקומברס אינפוסיס והיא צופה הרחבת הפעילות מולה.

חברת אודיוקודס (AUDC) הודיעה היום כי זכתה בחוזה של חברת קומברס אינפוסיס, חברה בת של קומברס טכנולוג'י (CMVT). במסגרת החזה תשלב קומברס אינפוסיס את מוצריה של אודיוקודס כחלק אינטגרלי בפלטפורמות ההקלטה מהדור הבא שלה.

לעסקה זו חשיבות רבה עבור אודיוקודס מכמה סיבות: ראשית, היא פותחת בפניה שוק חדש שצפוי להגדיל את סך עסקיה והכנסותיה של אודיוקודס. שנית, במסגרת הסכם ה-OEM עם קומברס אינפוסיס, תמכור אודיוקודס את הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, ושהכריזה עליה לפני כחצי שנה. חוזה זה מהווה הכרה חשובה בטכנולוגיה החדשה ואיתות לשוק לגבי יכולותיה. סיבה שלישית היא העובדה שההסכם פותח בפני אודיוקודס דלת רחבה לשוק הקלטות הקול הדיגיטליות וה-CALL-CENTERS. הנקודה הרביעית היא העובדה שאודיוקודס גברה כאן על מתחרותיה: דיאלוג'יק וחברת NMS (נצ'ורל מיקרו סיסטמס) הנחשבת לספקית וותיקה של קומברס.

אודיוקודס זיהתה את שוק ההקלטות הדיגיטליות כשוק גדל. זו הזכייה הראשונה שלה בתחום זה ובקרוב היא צפויה להודיע על הצלחות נוספות.

מוצר הקלטות הקול הדיגיטליות של קומברס אינפוסיס שואב את השיחות מהמרכזיה ומעביר אותן אל המוצר של קומברס אינפוסיס בו מתבצעת ההקלטה. עד עתה היה לקומברס אינפוסיס מוצר מפיתוח עצמי שביצע את העברת המידע אל מערכת ההקלטה הדיגיטלית ב-CALL-CENTER.

במסגרת ההסכם הנוכחי תספק אודיוקודס לקומברס אינפוסיס מוצרים המבוססים על חומרה ותוכנה שימוקמו בפלטפורמת ההקלטה של קומברס וישמשו ממשק לטלפוניה מסורתית ולדור הבא, המבוסס על תקשורת באמצעות תשתיות IP. אודיוקודס כבר החלה לספק את המוצרים לקומברס אינפוסיס והיא צופה הרחבת הפעילות מולה.

- מייק לילו, סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, מה למעשה אתם מספקים לקומברס אינפוסיס?

"המוצר שלנו מהווה ממשק בין טלפוניה מסורתית לתשתיות IP. כלומר, הטכנולוגיה שלנו תאפשר מעתה את הממשק בין מערכת הטלפוניה הרגילה, לבין המערכות של קומברס אינפוסיס. המוצר שלנו מאפשר לעבוד במיתוג מעגלי או במיתוג מנות על פי בחירת הלקוח.

"בין השאר מאפשרת הטכנולוגיה שלנו לבצע דחיסת קול. (אודיוקודס פיתחה טכנולוגיה לדחיסת קול העולה במידה משמעותית על הטכנולוגיות שפיתחו מתחרותיה, הודות לפיתוח ייחודי. ה.ג.). דחיסת הקול מאפשרת ללקוח מסוגה של קומברס אינפוסיס לאחסן את ההקלטות, תוך חסכון ניכר במשאבי אחסון.

"פעולת הדחיסה מתבצעת תוך כדי העברת השיחות מהמרכזיה אל המכשיר של קומברס אינפוסיס. בסיכומו של דבר נספק לה את הממשק, את הדחיסה ותכונות נוספות על פי בקשתה, בתחום מיתוג מנות ובתחום מיתוג מעגלי, התומכות באפליקציות של שיחות ועידה, הקלטות קול דיגיטליות, טיפול בפקס, מסרים מאוחדים ועוד".

- איך תורמת אודיוקודס בפועל לשוק ההקלטות הדיגיטליות?

"המוצר שלנו מסוגל להתחבר למרכזיה המסורתית, ולאפשר בניית יישומים יעילים שניתן לספק אותם רק על ידי תשתיות IP. צריך לזכור, שתקשורת מסוג IP מאפשרת להוסיף לתחום הטלפוניה יישומים חדשים שאינם אפשריים בתשתית המסורתית כמו לדוגמה, מסרים מאוחדים, רומינג (נדידה) בטלפון וכו'. העיקרון הוא שהמנוי שאליו מיועדת השיחה, יכול לקבל אותה מכל מקום בעולם, בלי קשר למקום בו הוא נמצא, הודות לכתובת ה-IP. "בשוק ה-CALL-CENTERS יש בכך יתרונות רבים ובראשם חסכון בעלויות. כיום, כל המוקדנים יושבים באולם אחד. ברגע שהתקשורת אל ה-CALL-CENTERS תתבצע על גבי תשתיות IP, המוקדן יוכל לשבת בכל מקום בעולם ומנויים מכל מקום (אחר) יוכלו להתקשר אליו בשיחה מקומית. במילים אחרות, מיקום המוקדן לא יהיה רלוונטי. כך, במקום שמרכזיה אחת תנתב את כל השיחות לאתר פיזי אחד, המערכת תאתר באמצעות כתובת ה-IP את המוקדן המתאים ביותר, תוך התחשבות במספר רב של פרמטרים בהם שעון מקומי, מקור השיחה וכו'.

"מיקום המוקדן יהיה שקוף למשתמש. ברגע שאין צורך לרכז את כל המוקדנים במקום אחד ניתן לחסוך בעלות המיקום וניתן לעבוד עם מומחים מכל מקום בעולם. שיחות בנושאים הדורשים מומחיות בתחומים מסויימים יועברו למוקדן המומחה הרלוונטי, כאמור, בלי קשר למקום הימצאו בעולם.

"גם כל נושא ניהול הקול-סנטר והמעקב אחר עבודת המוקדנים יוכל להתבצע בצורה יעילה יותר. ברגע שלשיחה יש כתובת IP קל יותר לאתר אותה מכל מקום בעולם, לוודא שאין תקלות במהלך השיחה ולאחר מכן לאחסן אותה ברשת בצורת חבילות נתונים".

- מה פוטנציאל השוק הזה?

"בשנים הראשונות מדובר במאות מיליוני דולרים".

- איזה נתח שוק אתם מתכוונים לקחת ובאיזה פלח של השוק אתם ממקדים כרגע מאמצים?

"בשלב זה אנחנו מתמקדים בשוק הטיר-וואן (חברות מובילות) בתחום התקשורת ובתחומי היישומים המיועדים לתחום התקשורת, במסגרת הסכמי OEM. נתח השוק שלנו צפוי לגדול יחד עם התרחבות עסקי הלקוח שלנו".

- שוק ההקלטות הדיגיטליות הוא שוק חדש עבורכם. במה הוא שונה מהשוק שהתמקדתם בו עד עתה?

"עד היום התמקדנו בחברות מתחום שערי הגישה ובראשן סיסקו, ווקלטק וכו'. המוצר החדש אותו אנחנו מספקים במסגרת הסכם ה-OEM עם קומברס אינפוסיס, מבוסס על טכנולוגיה שהכרזנו עליה לפני חצי שנה. טכנולוגיה זו מאפשרת בניית יישומים בתחום שירותי הערך המוסף בין השאר תוך כדי דחיסת קול".

- אילו יתרונות יש בשוק הזה עבורכם ומתי הם יתחילו להגיע לידי ביטוי?

"זהו יישום חדש המאפשר לנו להגדיל הכנסות ולהקטין סיכונים. הקטנת הסיכונים נובעת מהעובדה שאנחנו מגדילים כאן את פיזור הלקוחות. כבר ברבעון השלישי של השנה לא היו לנו לקוחות שהיקפי המכירות אליהם עלו על 10% מסך ההכנסות שלנו, והטכנולוגיה הנוכחית צפויה להגדיל אף יותר את פיזור סוגי הלקוחות במהלך השנים הקרובות. אנחנו צופים שהיתרונות הטמונים כאן יתחילו לבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה.

"למעשה, כניסה לשווקים חדשים נובעת מהאסטרטגיה שלנו למנף את הטכנולוגיה לתחומים נוספים. חוץ מהיתרון שמספקת לנו הקטנת הסיכון, אנחנו רוצים להיות שחקן מרכזי בכל שוק הפועל בתשתיות IP ובתשתיות המתחברות ל-IP".

- מה צפוי להיות שיעור המכירות שלכם לשוק ההקלטות הדיגיטליות מסך המכירות של אודיוקודס?

"כרגע עוד מוקדם לדעת, משום שהשוק הזה נמצא עדיין בחיתוליו. אבל בראייה כוללת, שוק ההקלטות הדיגיטליות לא יהיה שוק מרכזי. אחרי הכול, אבסולוטית, יש פוטנציאל רב יותר בשוק הרחב של החלפת טלפוניה מסורתית לתשתיות IP ובכל נושא הפס הרחב. שוק ההקלטות הדיגיטליות מאפשר יישומים ספציפיים, אם כי הוא בהחלט שוק חשוב ביותר".

- מול מי התמודדתם בחוזה עם קומברס אינפוסיס?

"מול דיאלוג'יק (שנרכשה על ידי אינטל) ו-NMS".

- האם אתם מתכוונים להרחיב את הפעילות מול קומברס ובאיזו מידה?

"הרחבת הפעילות עם קומברס אינפוסיס תלויה בהתקדמות מכירות המוצר".

- העבודה עם קומברס אינפוסיס פותחת בפניכם דלת לעבודה עם גם קומברס?

"אנחנו מקווים לעבוד עם קומברס, אבל צריך לזכור שקומברס טכנולוג'י היא חברה רצינית. כדי לזכות בחוזה הנוכחי נדרשנו לעשות עבודה לא קלה ולעמוד באתגרים ובסטנדרטים גבוהים מאוד. מן הסתם, ברגע שנתמודד על חוזים עם קומברס, נצטרך להיבחן שוב על פי אותם סטנדרטים ולהוכיח שאנחנו יכולים לעמוד באתגר. אבל אנחנו בהחלט מתכוונים לנסות, ומקווים לזכות".

- האם החוזה הנוכחי פותח בפניכם דלתות לחברות נוספות בשוק ההקלטות הדיגיטליות?

"זו הפעם הראשונה שאנחנו מוכרים את הטכנולוגיה שלנו לחברה בתחום ההקלטות הדיגיטליות, ואנחנו מצפים שהחוזה יפתח בפנינו דלתות. ברגע שקומברס קיבלה את הטכנולוגיה שלנו, יש בכך אישור ליכולת של אודיוקודס בתחום זה. זה מאותת לשוק שהטכנולוגיה של אודיוקודס נבדקה, ונמצאה מתאימה. כך שאנחנו מקווים שזה יאפשר לנו להגיע לחברות נוספות הזקוקות לטכנולוגיה זו".

- למה בעצם לא עדיף לקומברס אינפוסיס לפתח את המוצר בעצמה?

"אני חושב שההסכם איתנו חוסך להם זמן הגעה לשוק. ברגע שחברה עובדת עם ספק הממוקד מאוד בשוק ה-IP, היא נחשפת גם לפיתוחים העתידיים של ספק זה, במהירות. כשמתפתחים בתוך הבית טכנולגיה שלא נמאת בליבת העסקים של החברה, קשה לעמוד בקצב הפיתוח הטכנולוגי, בפרט כשמדובר בתחום שהוא כל כך ספציפי".

אודיוקודס מפתחת טכנולוגיות ומוצרים למערכות תקשורת המיועדות להעביר קול על גבי רשתות IP ו-ATM ומספקת פתרונות לגישה רחבת פס של דיבור ונתונים ברשתות DSL ו-WIRELESS-ACCESS. קווי המוצרים של החברה כוללים מעבדי אותות, כרטיסי תקשורת ויחידות קצה ברמת תת מערכת להעברת דיבור ופקס על רשתות VoIP ו-VoATM.

קומברס אינפוסיס מפתחת טכנולוגיה המאפשרת הקלטות קול דיגיטליות והקלטות וידאו דיגיטליות. כן מאפשרת הטכנולוגיה של קומברס אינפוסיס לעבד את המידע הנמצא בהקלטות לצרכי מודיעין עסקי ולעתים גם צבאי. בין השאר מפתחת החברה מערכת לזיהוי פנים, המותקנת בשדות תעופה ומאפשרת לזהות פנים של מבוקשים, בהם טרוריסטים. המערכת קולטת את פני המבוקש באמצעות מצלמה, התמונה מועברת למאגר הנתונים, מבצעת השוואות לתמונות המבוקשים הקיימות במאגר, ובמקרה הצורך מתריעה על המצאות מבוקש. כן פיתחה החברה טכנולוגיה המאפשרת ליצור מעין "קופסא שחורה" המספקת מידע על התרחשויות במקומות כמו תחנות רכבת ואוטובוסים, רכבות, אוטובוסים, מטוסים וכו'.