בני גאון ודורון שמואלי מבקשים לבטל זכייה במכרז מינהל למגרש חניה בחיפה

מבקשים לקבל 1.136 מיליון ש', בנימוק שמחיר המינימום היה "עושק"

חברת ב. גאון רשויות בע"מ, בשליטת בני גאון והח"כ לשעבר דורון שמואלי, מבקשת מראש מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, לבטל עיסקה בה רכשה החברה מגרש חניה בחיפה. אפרתי שוקל את הבקשה.

החברה זכתה בנובמבר 2000 במכרז של המינהל, למגרש לחניה ציבורית בשטח של 3.63 דונם בכיכר פלומר בעיר התחתית בחיפה, במחיר של 1.136 מיליון שקל ל-3 שנות הפעלה. לאחרונה פנה שמואלי לאפרתי, וביקש לבטל את הקנייה ולקבל בחזרה את הכסף, בנימוק שהחברה שילמה מחיר גבוה מדי והיא הפסידה בשנה האחרונה סכום גדול, אותו העריך שמואלי בקרוב ל-700 אלף שקל.

השותפים בחברת ב. גאון רשויות הם: בני גאון, באמצעות גאון אחזקות (בשליטת גאון עצמו, אריסון השקעות, שמרוק, זאבי אחזקות וברונו לנדסברג, סמי שמעון ואחרים); דורון שמואלי; יורם באומן; משה גאון; יוסי מנור; ומשה אביחי. גאון רשויות זכתה במכרז חניה דומה ברחוב חסן שוקרי בחיפה (3.3 דונם ב-1.62 מיליון שקל).

שמואלי אמר ל"גלובס", כי מחיר המינימום של המינהל במכרז בכיכר פלומר היה 1.1 מיליון שקל, וזהו מחיר בלתי סביר, שהוא בגדר עושק. לדברי שמואלי, החניון בעיר התחתית נפגע מיציאת עסקים מאיזור זה של העיר חיפה, ועל כן יש מקום לבטל את המכרז בשם תקנת הציבור, כי אחרת הוא ייאלץ לסגור את החניה.

בפגישה של שמואלי עם המנכ"ל אפרתי וראש אגף שיווק וכלכלה משה אדרי, אמרו לו השניים, כי המינהל אינו מבטל מכרזים ומחזיר לזוכים את כספם. שמואלי פנה שוב לראש המינהל, ולשאלת "גלובס" נמסר ממינהל מקרקעי ישראל, כי אפרתי יבדוק את הטענות המשפטיות והכלכליות של גאון רשויות, ואז יראה אם יש מקום להיענות לבקשת ביטול המכרז.