התובע הצבאי הראשי מבקש מבג"ץ למנוע העברת תרשומות לאל"מ המואשם בהטרדות מיניות

ביה"ד הצבאי לערעורים הורה לתביעה להעביר את כל תרשומות הפוליגרף מלבד שתי מילים שהן חסרות משמעות מבחינת הנאשם; התצ"ר: משמעות ההחלטה - פגיעה קשה בזכות יסוד של הקורבנות להגנה על פרטיותן

התובע הצבאי הראשי עתר אתמול (א') לבג"ץ בבקשה לבטל החלטה של בית הדין הצבאי לערעורים, אשר הורה לו להעביר לעיונו של אל"מ רחמים כהן את כל התרשומות על השיחות אותם ניהל בודק פוליגרף עם שתי מתלוננות כנגדו על הטרדה מינית.

בעת האירועים הנטענים היה אלוף משנה רחמים כהן מפקד חטיבה בצה"ל. כנגד אלוף משנה כהן הוגש בדצמבר 99' לבית הדין הצבאי כתב אישום המייחס לו 4 עבירות של מעשה מגונה שנעשו על פי הנטען בשתי מתלוננות שהיו פקידות בבסיס החטיבה.

במהלך הדיונים החליט בית הדין הצבאי לערעורים בהרכב השופטים אלוף אילן שיף, אל"מ מיכה לינדנשטראוס ואל"מ שי יניב כי על התובע הצבאי הראשי להעביר לעיונו של כהן את כל התרשומות בדבר השיחות אותן ניהל בודק הפוליגרף עם שתי המתלוננות למעט שתי מילים.

התברר, כי לעיונו של כהן הועברה החלטת בודק הפוליגרף הקובעת את התוצאות בלבד אשר נשאלו שתי שאלות. בשני המקרים נמצא בבדיקת הפוליגרף כי הן דוברות אמת או אובחנה מגמה לאמירת אמת.

אל"מ כהן ביקש לקבל לידיו את כל הרישומים שקשורים בטכניקה של הבדיקות לרבות שאלות, מזכרים ותרשומות בדבר תשאול והשיחות אותן ניהל בודק הפוליגרף.

בית הדין הצבאי לערעורים הורה לתביעה להעביר את כל תרשומות הפוליגרף מלבד שתי מילים שהן חסרות משמעות מבחינת הנאשם.

התובע טוען באמצעות עו"ד אודית קורינלדי סירקיס מפרקליטות המדינה כי המשמעות של ההחלטה היא פגיעה קשה בזכות יסוד של הקורבנות להגנה על פרטיותן.

עוד נאמר שהחלטה כזו עלולה לגרום לכך שעדים ונחקרים יימנעו מלשתף פעולה עם רשויות החקירה ולא יסכימו להיבדק בבדיקת פוליגרף. בנוסף נטען כי החלטה כזו יש לה השפעה מרחיקת לכת על כל התיקים בהם נערכת בדיקת פוליגרף על ידי רשויות החקירה והתביעה.

(בג"ץ 620/02).