בלייר מתחיל לפרוע את השטר לבוחר עם שיפור בשכר עובדי המגזר הציבורי

שכרו ההתחלתי של מורה, העומד מהיום על 17,628 ליש"ט לשנה ומהווה עלייה של 22%, עודנו נמוך ב-11% - כמעט 2,000 ליש"ט - מהשכר ההתחלתי המשולם לבוגרים הנכנסים לשוק הפרטי

קצב עליית השכר בסקטור הציבורי בבריטניה עלה על קצב גידול השכר בסקטור הפרטי, פעם ראשונה "בהרבה הרבה שנים", אמר אמש (ד') ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, על רקע רפורמות היסטוריות עליהן הכריזה הממשלה, שיאפשרו לבתי ספר לשלם למנהלי בתי ספר שכר שנתי של עד 100,000 ליש"ט, לעומת שכר ממוצע של 55,000 ליש"ט כיום.

הממשלה מקווה כי בעזרת תוספת שכר של 3.5%, הגבוהה משיעור האינפלציה, שתינתן ל-450,000 המורים בבריטניה ובוויילס, תוכל עתה להתמודד ביתר הצלחה עם בעיות גיוס המורים והשמירה עליהם במקצוע. העלאת השכר אושרה בעקבות תוספת שכר בשיעור של 3.6% שניתנה לאחיות בשירות הציבורי.

"אנו נמצאים במצב שבו אנו מגבירים את הוצאות הבריאות והחינוך ביחס להכנסה הציבורית, מעסיקים עובדים רבים יותר בשירות הציבורי, ומשלמים שכר גבוה יותר בשירות הציבורי מאשר בסקטור הפרטי, פעם ראשונה מזה הרבה הרבה שנים", אמר בלייר בבית הנבחרים בלונדון, אגב עימות עם מנהיג השמרנים שבאופוזיציה, איאן דנקן סמית', שנסב סביב מצב השירות הציבורי.

הממשלה מאמינה כי קצב צמיחה מהיר יותר של השכר בשירות הציבורי בהשוואה לסקטור הפרטי, יסייע למדינה למשוך את כוח האדם הנדרש כדי לספק את השיפורים בשירות הציבורי שעליהם התחייבה.

קצב צמיחת השכר בסקטור הפרטי, בשנת התקציב שהסתיימה בנובמבר 2001, עמד על 3.6%, לעומת 5% בשירות הציבורי.

השינוי במדיניות שכר המורים ומנהלי בתי הספר, יאפשר להגדיל את שכרם בשיעורים גדולים יותר מאשר בעבר, והוא זכה כמובן לקבלת פנים חמה, אם כי מסויגת במקצת, מצד איגודי המורים.

איגוד המורים הגדול בבריטניה, ציין שהעלאות השכר הן למעשה "סימנים ראשונים" לכך שהממשלה הכירה בסכנות של גיוס לקוי של מורים.

עם זאת, מסר האיגוד כי השכר ההתחלתי של מורה, העומד מהיום על 17,628 ליש"ט לשנה ומהווה עלייה של 22%, עודנו נמוך ב-11% - כמעט 2,000 ליש"ט - מהשכר ההתחלתי המשולם לבוגרים הנכנסים לשוק הפרטי.

אחרי שלוש שנות עבודה - טוען איגוד המורים - יגדל הפער ל-29.7%, ואחרי חמש שנות עבודה ל-32.7%.