אלי חובייקה: היסטוריה של בגידות ומריבות

חיסולו של ד"ר אלי חובייקה במתכונת לבנונית שהיתה כה מוכרת בעבר, בפיצוץ מכוניתו, מעלה זכרונות רחוקים ומדאיגים בפוליטיקה הלבנונית, זכרונות שבשנים האחרונות התיימרו כל הצדדים הפוליטיים להדחיק. השנאות הישנות של מלחמת האזרחים שבו וצפו על פני השטח. הנרצח, אלי חוביקה, היה מעורב מאוד בזוועות מלחמת האזרחים הזו, ובכתיבת קורות המלחמה הזו שמור לו תפקיד אכזרי במיוחד.

אתר האינטרנט "YNET" מציין, כי שמו של חובייקה, מי שהיה מפקד המיליציה הנוצרית-מארונית של הפלנגות "הכוחות הלבנוניים", נקשר קודם-כל לטבח שביצעו אנשיו, מן "הכוחות הלבנוניים", בספטמבר 1982, במחנות הפליטים הפלשתיניים סברא ושתילה בביירות. חובייקה היה אז איש הקשר של הפלנגות מול מפקדת צה"ל שישבה בפאתי המחנות, והוא עצמו ביקר פעמים רבות עד 1982 בישראל, ועל פי חלק מן הדיווחים אף התאמן יחד עם אנשיו בארץ. יש הטוענים כי היה זה אלי חובייקה שהוליך שולל את ישראל וסיבך אותה בפרשת הטבח, שעדיין לא נמוגה.

ואכן, שמו שב ועלה בהקשר זה באחרונה, כאשר נשקלה האפשרות כי הוא יזומן להעיד נגד ראש הממשלה אריאל שרון במשפט הטבח המתקיים בבריסל. ומנגד, היו בין הפלשתינים שטענו, כי יש להגיש נגד חובייקה עצמו תביעה באותו בית דין בבריסל על פשעי מלחמה. אלא שכאן טענו יועציו המשפטיים של חוביקה, כי האיש זכה ליהנות מן החנינה הכללית שהוענקה בלבנון, ב-26 באוגוסט 91', לכל משתתפי מלחמת האזרחים, שמחלה להם על פשעיהם.

חובייקה כרך סביבו שורה ארוכה של נקמות דם, יריבויות ישנות ואולי גם חדשות. היו שכרכו את שמו גם בסחר הסמים המיוצרים בלבנון.