ראדא תייצר תחנות תיחקור למטוסי אפ-16 איי של חיל האוויר

חתמה על הסכם בשווי 3 מיליון דולר עם ענק האלקטרוניקה האמריקני Smiths Aerospace

חברת האלקטרוניקה האמריקנית הגדולה Smiths Aerospace חתמה על הסכם עם חברת ראדא לייצור תחנות התיחקור הקרקעיות הווידיאו-דיגיטליות עבור מטוסי הקרב אפ-16 איי החדישים של חיל האוויר הישראלי. שווי העיסקה כשלושה מיליון דולר.

חיל האוויר הישראלי הוא הראשון בעולם המפעיל ציוד הקלטה וידיאו-דיגיטלי במטוסי אפ-16 שלו. חברת האלקטרוניקה האמריקנית סמית' ארוספייס תספק את ציוד ההקלטה המוטס עבור המטוסים החדישים אפ-16 איי, ועל פי ההסכם שהחברה האמריקנית חתמה עם ראדא, תפתח ראדא את תחנות התיחקור הקרקעיות ותספק אותן לחיל האוויר הישראלי.

תחנת התיחקור הקרקעית היא מערכת מבוססת מחשב PC אזרחי, המשמשת לתיחקור מתקדם של ביצוע משימות בטיסה. תחנות אלו יוצבו בטייסות הקרב של חיל האוויר. תחנת תיחקור קרקעית מסוג זה ניתן לשדרג בקלות ולכלול בה מיכשור לתיחקור קרבות אוויר. תחנות אלו הן חלק מהפתרון שמציעה ראדא באמצעות מערכת אגירת נתוני טיסה ACMI, המותקנת בתוך המטוס ולא על פוד חיצוני, כפי שהיה נהוג בעבר.

אלוף (מיל) הרצל בודינגר, המכהן כנשיא חברת ראדא והיו"ר שלה, אמר אתמול: "תיחקור משימות מפורט ובלתי מתפשר הוא מרכיב עיקרי בפיתוח יכולותיו המקצועיות של חיל האוויר הישראלי. תחנות התיחקור הקרקעיות, שפותחו בתיאום עם אנשי החיל, יהוו אמצעי תיחקור מתקדם, המותאם לצרכיו העתידיים של החיל".

ראדא תעשיות אלקטרוניקה בע"מ מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של ציוד בדיקה (צב"ד) אוטומטי ומערכות אוויוניקה מתקדמים לתעשיות המטוסים הצבאיים והאזרחיים. ראדא מעסיקה 100 עובדים, רבים מהם מהנדסים. מפעל הייצור שלה נמצא בבית-שאן. במחצית שנות ה-90 עברה החברה תהליך עמוק של ארגון מחדש, עם התמנותו של אלוף (מיל) הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר, לנשיא וליו"ר מועצת המנהלים של החברה.

חברת סמית' ארוספייס היא מהחברות המובילות בעולם בתחום ציוד תעופתי, שמכירותיה השנתיות מגיעות לשני מיליארד דולר. החברה מעסיקה כ-12,000 עובדים, מחציתם בצפון אמריקה והשאר באנגליה ובארצות מערביות אחרות. סמית' ארוספייס הינה יצרנית של מערכות בתחום האלקטרוניקה והמיכשור המדוייק, וממלאת תפקיד מפתח במערך הספקים עבור היצרנים הגדולים ביותר בעולם של מטוסים אזרחיים וצבאיים, וכן עבור יצרניות המנועים הגדולות.