למכורים לחדשות - גם בלומברג ופוקס ניוז בלוויין

CNN משגרת חדשות מתפרצות לטלפונים סלולריים

מצאי ערוצי החדשות הבינלאומיים והמקומיים מתרחב לטובת המכורים. עם עלייתן של שתי מהדורות חדשות בערוץ 10, קיבלה חברת הלוויין YES מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין, אישור להעלות שני ערוצי חדשות בינלאומיים בתשלום - בלומברג ופוקס ניוז.

בלומברג הוא ערוץ עסקים בינלאומי, שפועל במספר פלטפורמות, ונחשב לאחד ממותגי החדשות הכלכליות המובילים בעולם. הערוץ משדר 24 שעות של דיווחים ופרשנויות בנושאי כלכלה, עסקים ועדכונים משווקי ההון שבעולם. הערוץ ישודר כפי שהוא משודר בעולם, ממרכז החברה בלונדון, ללא תוספת תרגום לעברית, ויוצע בעוד מספר חודשים כערוץ בתשלום. במקביל תציע YES את ערוץ החדשות הכלליות פוקס ניוז, שמשדר 24 שעות של חדשות מכל העולם. גם ערוץ זה יוצע כערוץ בתשלום.

בכך יגיע מספר ערוצי החדשות הבינלאומיים הנקלטים בארץ לחמישה, בהם: CNN, בי.בי.סי וולדר, סקאי ניוז, ושני הערוצים החדשים. אלה מתווספים לחדשות בשפות זרות שנקלטות בארץ בתוך ערוצים זרים אחרים בערבית, תורכית, גרמנית ורוסית.

למי שאינו צמוד לטלוויזיה המקומית, מרחיבה רשת החדשות CNN את שירותיה הסלולריים, ומשיקה לראשונה שירות חדשות גלובאלי של חדשות מתפרצות News) (Breaking , שיהיה נגיש לכל בעל טלפון סלולרי ברחבי העולם. השירות החדש הופך את CNN לחברה הראשונה המציעה שירות סלולרי ישירות ללקוח, מיד עם התחלת האירוע, ללא תלות במקום הימצאו או במקום האירוע.

לצורך הפרויקט חברה CNN לחברת הסלולר Red Message שבונה, תומכת ומספקת את השירות החדש למנויים. ניתן להירשם לשירות החדש בכתובת http://europe.cnn.com/mobile. עלות השירות: 7.5 יורו לחודש. ניתן להירשם לשירות נוסף של קבלת חדשות יומיות בעלות של 3.75 יורו לחודש.

ידיעות ה-SMS יופקו על ידי עיתונאים היושבים בחדר החדשות האינטגרטיבי החדש של CNN בלונדון. הצוות ישלח מבזקי חדשות רק אם מדובר בחדשות, אשר יפרצו גם ללוח השידורים של CNN, ויהפכו לעניין המרכזי בסדר היום החדשותי של CNN. שירות כותרות החדשות - News Headline יופק על בסיס יומי, ויספק ידיעות הכוללות חדשות עולמיות, אזוריות, חדשות משוקי ההון וחדשות ספורט.

שירותי התוכן הסלולריים של CNN הושקו לראשונה בפברואר 1999 והיו לשירות החדשות הסלולרי הראשון שהיה זמין ברמה גלובאלית. לשירות הסלולרי של CNN יש כיום יותר מ-110 מיליון מנויים ב-21 מדינות. השירות מעודכן 24 שעות 7 ימים בשבוע וכולל חדשות מתפרצות עולמיות, חדשות אזוריות, עסקים, שוקי הון, מזג אוויר, ספורט ובידור.

לדוברי רוסית מעלה ערוץ NTV אינטרנשיונל את "היום בעולם", מהדורת חדשות בינלאומית שמשודרת מארה"ב בשפה הרוסית, מדי יום בשעה 22:00 (חוץ משבת וראשון), וסוקרת את הארועים החדשותיים העיקריים שהתרחשו במהלך היום. את מהדורת החדשות העולמית יגישו שדרים בכירים, ידועים לציבור הרוסי בעולם. לדברי ראשי מוסט אינווסט בארץ, המהדורה החדשה מתבססת על מספר מקורות ובהם צוותי חדשות מישראל, ארה"ב, רוסיה וסוכנויות ידיעות.