ג'קאדה: מקווים לחזור לרווחיות השנה

החברה הפסידה 2.6 מיליון דולר ברבעון על הכנסות של 5.8 מיליון דולר

בג'קאדה , ספקית של פתרונות לאינטגרצית ארגונים לעולם האינטרנט, העניינים מתנהלים די בעצלתיים, בינתיים, לפחות מהבחינה הפיננסית. רמת ההכנסות והן רמת ההפסדים נמוכים במונחים אבסולוטיים, ושינוי כזה או אחר אינו משנה את עובדת היות החברה גוף שטרם חווה פריצה אמיתית. הבעיה היא שגם על פי הצהרות החברה פריצה שכזו אינה צפויה בשנה הקרובה, למרות שג'קאדה כן צופה חזרה לרווחיות השנה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2001 הסתכמו ב-5.8 מיליון דולר, לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון השלישי. הכנסות החברה ממכירת רשיונות תוכנה ברבעון הרביעי עמד על 2.2 מיליון דולר - עלייה של 33% לעומת הרבעון השלישי. ההכנסות ממתן שירותים ותמיכה ברבעון הרביעי עלו במעט ל-3.6 מיליון דולר. החברה גם הצליחה לשפר במעט את שיעור הרווח הגולמי, והוא עומד כיום על רמה של 72% מההכנסות (4.1 מיליון דולר). הפסד הנקי של ג'קאדה הסתכם ברבעון ב-2.6 מיליון דולר (7 סנט למניה).

בשנת 2001 רשמה החברה הכנסות של 25.5 מיליון דולר, לעומת 25.1 מיליון דולר בשנת 2000, שנה שבה כזכור נזקקו ארגונים רבים לשירותי החברה, העוסקת בהסבות ארגונים לסביבת אינטרנט. ההפסד הנקי פרו פורמה בשנת 2001 (להוציא הוצאות חד פעמיות) עמד על 5.9 מיליון דולר (32 סנט למניה), לעומת רווח נקי של 777 אלף דולר (4 סנט למניה) בשנת 2000. ההפסד בשנת 2001 (הכולל הוצאות חד פעמיות) עמד על 8.8 מיליון דולר (48 סנט למניה).

בג'קאדה כמובן מעודדים מהשיפור בקצב מכירות התוכנה לארגונים, לאחר שהחברה רשמה גידול של 33% לעומת הרבעון השלישי. "אנו מעודדים מהעובדה שהתרומה להכנסות החברה ממכירות תוכנה גדלה ברציפות (גידול של 33% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי הקשה והמאתגר של שנת 2001)", אמר מייק פוטס, נשיא החברה. "המאגר העסקי של החברה נותר איתן. אנו עדים להתעניינות מתמדת במוצרי החברה".

"חלק מהעסקאות שנעצרו ברבעון השלישי", מוסיף פוסט, "נסגרו ברבעון הרביעי, כאשר בנוסף אנו עדים לעניין הולך וגובר בפתרונות החברה לאינטגרציה של יישומים מסורתיים. השותפויות החדשות שלנו עם Siebel ו-SeeBeyond מהוות מנוע צמיחה נוסף עבור החברה. כמו כן, סייעו לנו השותפויות הנ"ל לאתר עסקים חדשים בשוק".

בחברה מתייחסים עם פרסום הדו"חות גם לתוכנית הקיצוץ בהוצאות שנקטה ג'קאדה. "כתוצאה מההאטה", אומר גדעון הולנדר, מנכ"ל החברה, "יישמנו ברבעון הרביעי תוכנית לקיצוץ הוצאות שמטרתה להתאים את רמת ההוצאות לרמות העסקיות הצפויות בטווח הקרוב. תוצאות הרבעון הרביעי והאינדיקציות הראשוניות לתחילת השנה מעידות על כך שהאמצעים שננקטו ע"י החברה נעשו במידה הראויה".

הולנדר צופה, כי ג'קאדה תחזור לרווחיות במהלך השנה. "אנו סבורים, כי הצעדים בהם נקטנו במהלך שנת 2001 ותנופת המכירות שלה אנו עדים, יאפשרו לנו לחזור לרווחיות במהלך השנה. למרות ההפסד שנוצר ברבעון הרביעי, אנו סבורים כי ניהול שקול של כספי החברה והוצאות החברה יאפשר לנו לשמר את מצבה הכספי החיובי".

בינתיים, עוסקים בג'קאדה באינטגרציה פנימית, בניסיון לשלב את חברת פרופליס, אותה רכשה החברה ב-6 מיליון דולר ו-350 אלף אופציות בחודש אוגוסט 2001. פרופליס עוסקת בתחום שמשיק לג'קאדה, אינטגרציה של תוכנות לארגונים מהדור הישן עם התוכנות החדשות, בעיקר אלו של סיבל. החברה הייתה חטיבה בתוך חברת CNT עוסקת בתחום האחסון, ולאחר שזו הודיעה כי תתמקד בתחום הליבה שלה ותמכור את החטיבות שאינן משתלבות בתחום זה, רכשה ג'קאדה את פרופליס.

המיזוג בין שתי החברות נועד, לפחות על פי הצהרות ג'קאדה, להגדיל את נתח השוק שלהן באופן הדדי, על ידי מינוף יכולות האחת לטובת השנייה. בזמן הרכישה העריכו בג'קאדה, כי ההכנסות מרכישת פרופליס יתחילו לזרום כבר במחצית הראשונה של השנה, כאשר פוטנציאל השוק של פרופליס הוא כשליש מזה של ג'קאדה.