משרד התחבורה השקיע למעלה מ-2.5 מיליארד שקל בהקמת מחלפים בינעירוניים בישראל. כך עולה מנתונים שסוכמו על ידי מינהל היבשה במשרד התחבורה.
מהנתונים התברר, כי ברשת הדרכים הבינעירונית בארץ הוקמו עד כה 53 מחלפים, רוב המחלפים הוקמו במטרופולין ת"א, ירושלים וחיפה. כך למשל, בכביש מס' 1 הוקמו 11 מחלפים, בכביש מס' 2 (כביש החוף) הוקמו 11 מחלפים, ובכביש מס' 4 (כביש גהה) הוקמו 16 מחלפים.
מנתונים שריכז מנהל אגף בכיר לתכנון במשרד התחבורה, ישעיהו רונן, עולה, כי בישראל מתוכננים 170 מחלפים נוספים בעשורים הבאים. רשת המחלפים העתידית של ישראל תוקם לאורך כביש מס' 1, מת"א עד הבקעה. בכביש חוצה ישראל ייבנו 28 מחלפים, בכביש גהה ייבנו עוד 25 מחלפים.
רונן הדגיש את התועלת הרבה של המחלפים לזרימת התנועה ולבטיחותם של הנהגים, במיוחד בצירים עמוסים וצמתים מרכזיים. לדבריו, הגידול באוכלוסיה ורמת המינוע יחייבו הקמת עשרות מחלפים נוספים במהלך השנים הבאות, כדי לעמוד בביקוש לנסיעות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.