שטרום אוסר על הד-ארצי, אן.אם.סי והליקון להתמודד יחדיו במכרז על ערוץ המוסיקה

(עדכון) - המכרז לערוץ המוסיקה הייעודי ייסגר בסוף החודש; הערכות: רק 3-2 קבוצות יגיעו לקו הגמר

הממונה על ההגבלים העיסקיים, דרור שטרום, החליט שלא להעניק פטור להסדר כובל בין חברות התקליטים NMC, הד ארצי והליקון, להקמת מיזם משותף שיתחרה במכרז להקמת ערוץ טלוויזיה ייעודי למוסיקה ישראלית וים-תיכונית.

שלוש חברות התקליטים התכוונו להיות שותפות בקבוצה יחד עם חברת המון הפקות, בבעלות מיכאל תפוח ואתי אנטה, הסוכן אריק בן-זינו, וערוץ הטלוויזיה הקנדי MUCH.

המכרז לערוץ המוזיקה הייעודי ייסגר בסוף החודש. עד עתה, הודיעו ארבע קבוצות על כוונתן להתמודד במכרז. בענף מעריכים, כי עד למכרז יצטמצם מספר המשתתפים והוא יגיע ל-3-2 קבוצות. הקבוצות הנוכחיות הן:

* קבוצת המון הפקות, בן-זינו וחברות התקליטים.

* קבוצה שכוללת את נגה תקשורת וענני תקשורת.

* קבוצה בראשות המפיק חיים סלוצקי והעיתונאי גדי סוקניק.

* קבוצת "המוסיקה הישראלית" בבעלות צנה-מימד תקשורת, בבעלות זאב מוזס ואייל קן ואולפני מימד, זברה תקשורת ובניהול אנשי אתר המוסיקה מומה של קשת (שגם עליו נאסר להשתתף ישירות במכרז, בשל האחזקות של קשת, והוא נסגר) גיא בהר, עמיר גולן ויואב קוטנר.

אל קבוצה זו הצטרף השבוע המפיק והזמר אביהו מדינה, שישמש עורך ראשי של המוסיקה הים-תיכונית בערוץ.

לפי תנאי המכרז, יכולה חברת תקליטים בודדת להצטרף לקבוצה שמתמודדת במכרז, ולהחזיק עד 10% בבעלות עליה.

מנכ"ל הליקון, יצחק אלשיך, אמר בתגובה, כי החברה תכבד את החלטתו של שטרום. הוא הוסיף: "אני קורא בין השורות של החלטת הממונה, שכל חברת תקליטים יכולה ללכת עם קבוצה אחרת. אנחנו שוקלים את צעדינו, אם ללכת עם קבוצה אחרת או עם אותה קבוצה. זה חשוב לנו כחברת תקליטים להיות שם".

מנכ"ל NMC, זאב שליק אמר בתגובה, כי החברה סבורה שהחלטת הממונה אינה נכונה. "לא חיינו בוואקום, ידענו על ההתלבטות של הממונה, אנחנו לא חושבים שההחלטה נכונה, והכנו סט של פעולות אלטרנטיביות".

לטענת שטרום, בעלות משותפת של שלוש חברות התקליטים - המחזיקות ברוב המוחלט של ערוצי הפצת המוסיקה לחנויות - בערוץ המוסיקה העתידי, יכולה להקים חשש ממשי לפגיעה משמעותית בתחרות.

הד ארצי, הליקון ואן.אם.סי הן חברות התקליטים הגדולות בישראל. הן דומיננטיות בהפקת תקליטים, בתחום הפצת תקליטים הסיטונאית ובתחום מכירת התקליטים הקמעונאית בחנויות תקליטים הקשורות אליהן בקשרי בעלות - רשת "טאואר רקורדס" המצויה בבעלות הד ארצי, ורשת חנויות "צליל" המצויה בבעלות הליקון.

שטרום סבור, כי בעלות חברות התקליטים בערוץ, עלולה לאפשר להן לקדם את האומנים והתקליטים המופקים על ידם, על חשבון אמנים ותקליטים אחרים, ובכך לפגוע ביכולתם להתחרות בשוק המוסיקה, בעיקר באמנים שאינם משתייכים לזרם המרכזי.

למרות שהמכרז מתיר השתתפות של חברת תקליטים עד 10%, המועצה לשידורי כבלים כבר ציינה בעבר בפני משתתפים פוטנציאלים כי היא לא תראה בעין יפה השתתפותן של חברות תקליטים, וכי הדבר ישפיע על "נקיון" הקבוצה.