שרת התמ"ס: לכניסת צ'כיה לאיחוד האירופי יהיו השלכות חיוביות על הסחר עם ישראל

דליה איציק ביקשה את תמיכת צ'כיה להצטרפות ישראל לארגון ה-OECD

בפגישה שהתקיימה היום (ב') בין שרת התמ"ס, דליה איציק , ובין ראש ממשלת צ'כיה, מילוש זימן, צידדו השניים בחילופי משלחות בתחומי החקלאות, האבטחה והציוד הרפואי.

לדברי איציק, הדגישה הפגישה את ההשלכות החיוביות של כניסתה העתידית של צ'כיה לאיחוד האירופי על הסחר בין המדינות ואת האפשרויות הגלומות בתהליך זה. כמו כן, ביקשה איציק את תמיכת צ'כיה להצטרפות ישראל לארגון ה-OECD.

עוד אמרה איציק, כי ישראל מייחסת חשיבות רבה לקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. "הראיה לכך היא תשתית נרחבת של הסכמים כלכליים בין המדינות: הסכם סחר חופשי, הסכם למניעת כפל מס, הסכם הגנה על השקעות, הסכם תעופה, הסכם לשת"פ חקלאי והסכם לשת"פ וטרינרי", אמרה איציק.

ראש ממשלת צ'כיה ביקר היום גם בתעשייה האווירית. סמנכ"ל התעשייה האווירית, זאב נחמוני, סקר בפני האורח את היכולות הטכנולוגיות הקיימות במפעלי התעשייה האווירית, המתאימות למדינות שונות במרכז אירופה, בהן צ'כיה. לדוגמה: השבחת מסוקים, השבחת מטוסי F-16 וכן מערכות שליטה ובקרה, הכוללות מכ"מים להגנת מתקנים וגבולות.

על-פי נתוני התמ"ס, הסתכם היקף הייצוא לצ'כיה, בשנת 2001, בכ-34.5 מיליון דולר - ירידה של 27.8% לעומת שנת 2000. ענפי הייצוא העיקריים לצ'כיה הם מכונות, מתכות פשוטות, אבנים יקרות ומוצרים כימיים. הייבוא מצ'כיה הסתכם אשתקד בכ-54 מיליון דולר - גידול של 17.5% לעומת שנת 2000. הייבוא כולל כלי-הובלה - בעיקר מכוניות פרטיות - וכן, מוצרים כימיים ומכונות.