מפעל הנגררים בית אלפא לבג"ץ: לאשר ייצוא רכבים לפיזור הפגנות לזימבבואה

המפעל טוען, כי בשל התערבות משרד החוץ, אשר מבקש למנוע את הגעת הרכבים לזימבבואה, לפני הבחירות המתוכננות שם ב-9 במארס, מונע משרד הביטחון מהמפעל את האישורים

מפעל הנגררים בית אלפא עתר היום (ה') לבג"ץ נגד משרד הביטחון, בבקשה להורות לשר הביטחון, בנימין בן-אליעזר, לאשר ייצוא לזימבבואה של 30 רכבים לפיזור הפגנות באמצעות התזת מים.

המפעל טוען, כי בשל התערבות משרד החוץ, אשר מבקש למנוע את הגעת הרכבים לזימבבואה, לפני הבחירות המתוכננות שם ב-9 במארס, מונע משרד הביטחון מהמפעל את האישורים לייצוא הרכבים.

מדובר בהסכם לאספקת 30 רכבים, בהיקף של 14 מיליון דולר. במהלך המשא ומתן שקדם להסכם, יידע המפעל את שגריר ישראל בזימבבואה, יצחק גרבר, בדבר העיסקה.

לטענת המפעל, בכל תקופת המשא ומתן לא נמסרה לו כל התנגדות לקיום העיסקה. לאחר שנחתם ההסכם, באוגוסט שנה שעברה, פנה המפעל למחלקה הפועלת במשרד הביטחון ואשר תפקידה להסדיר ייצוא ביטחוני.

לאחר שהמפעל לא קיבל את האישורים המבוקשים לייצוא הרכבים, נודע לו כי משרד החוץ - אשר לטענתו אין לו כל סמכויות מוגדרות בנושא זה - מעוניין לעכב את מתן ההיתר עד לאחר הבחירות בזימבבואה.

המפעל טוען, באמצעות עו"הד אביתר קנולר וטל קרפלוס, כי דחיית מתן ההיתר תביא לכישלון העיסקה, שכן היא מותנית במסירת חמישה רכבים עד תחילת מארס. (בג"ץ 1586/02).