מע"ץ תשתף את המגזר העסקי בביצוע עבודות בכביש הרוחב 531, בהיקף של 600 מיליון שקל. עלותו של הכביש מוערכת ב-1.3 מיליארד שקל. חלקו המערבי, ממחלף רעננה דרום ועד כביש 20 (נתיבי איילון), כולל מעבר לכביש 2 (כביש החוף), שעלותו מוערכת 600 מיליון שקל, ייצא למכרז בשיטת ה-P.F.I.
כביש 531 הוא כביש רוחב פרברי באיזור השרון, המתחבר לכביש חוצה ישראל. מטרתו של הכביש הוא להזין ולקלוט את התנועה שייעדה או מוצאה הוא כביש חוצה ישראל, ולחבר בין כביש האורך: כביש מס' 2, כביש מס' 20, כביש 4, כביש 40 וכביש 444.
השימוש בכביש יביא להקלה משמעותית בעומס התנועה בערים הסמוכות: כפר-סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה.
ההחלטה לשתף את הסקטור הפרטי בפרויקטים של מע"ץ התקבלה בדיוני תקציב תשתיות לשנת 2002. הממשלה החליטה, כי מע"ץ תשתף את המגזר העסקי בשלושה כבישים: 531, 431 ממודיעין לראשל"צ, וכביש עוקף קריות בחיפה.
טרם הוחלט סופית על שיטת המכרז: האם לבצע את הכבישים בשיטת P.F.I ,B.O.T, או בשיטת JV. ההבדל הבולט בין השיטות הוא אופן התגמול לזכיין. ככל הנראה, מע"ץ לא תאמץ את שיטת ה-B.O.T, כיוון ששיטה זו מחייבת להפוך את הכבישים לכבישי אגרה.
מע"ץ חילקה את העבודות בכביש לארבעה קטעים. החלק המזרחי, ממחלף חורשים בכביש 444 ועד מחלף אלישמע בכביש 40, נמצא בשלבי סלילה מתקדמים, ופתיחתו לתנועה צפויה בחודש יוני, עם פתיחת קטע א' בכביש חוצה ישראל.
מע"ץ תפרסם בחודש הבא מכרז לביצוע קטע הכביש השני, ממחלף אלישמע לרחוב סוקולוב שבכפר סבא. עלות קטע זה מוערכת ב-140 מיליון שקל.
הקטע השלישי של הכביש, שעלותו מוערכת ב-320 מיליון שקל, מרחוב סוקלוב ועד מחלף רעננה דרום, יפורסם בתחילת 2003. כאמור, הקטע הרביעי יפורסם בשיטת P.F.I. העבודות מתוכננות להתבצע בו-זמנית בכל קטעי הכביש, וזאת כדי להשלים את סלילתו עד לתחילת שנת 2007.
במכרז לתכנון הכביש זכה לפני כעשרים שנה המהנדס גדעון ירושלמי. אחת הסיבות לאיטיות בקידומו נובעת בין היתר, לדבריו של מנכ"ל מע"ץ, עמי לקס, בעובדה שבמע"ץ לא רצו להיאבק מול מתנגדים פוטנציאלים.
כביש 531 הוא חלק מהתוכנית הכוללת של מע"ץ במערך כבישי הרוחב שיתמכו בכביש חוצה ישראל. במע"ץ מדגישים, כי לכביש יש חשיבות מהותית גם בלי כל קשר לתמיכתו בכביש חוצה ישראל. מטרת הכביש היא לאפשר לתנועה העוברת, שייעדה אינו מקומי, נתיב תנועה מהיר מחוץ למרכזי הערים.
תוואי הכביש, שאורכו 12.5 ק"מ, עובר מצפון להרצליה, מדרום לרעננה ועל גבול כפר סבא-הוד השרון. בשלב הראשון יסלל הכביש ככביש דו-מסלולי דו-נתיבי, ובעתיד מתוכנן תוספת נתיב שלישי לכל כיוון. הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ו-4 מנהרות לרכבת - זוהי הסיבה העיקרית לעלותו הגבוהה.
בנוסף, הסביר מתכנן הכביש, הכביש עבר שינויים גדולים. לפי
תמ"א 3 לכבישים, אמור היה הכביש לעבור צמוד לבתי מגורים בכפר-סבא, ובתוך בית עלמין.
לכן הכביש הודרם, וכדי למזער פגיעה סביבתית, ובהנחיות הצוות המלווה - ייסלל הכביש
כך שלאורכו יבנו קירות תומכים ומיגונים אקוסטיים, וכי רובו של הכביש יעשה בסלילה
משוקעת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.