רכבת ישראל תחל השבוע את העבודות לשדרוג קו הרכבת הקיים בין ירושלים לתל-אביב.
לאחרונה זכו שלושה קבלנים במכרזים לסלילה ולהקמת התחנה בקטע נען-בית שמש. תוצאות
המכרזים להקמת הקו בין בית שמש לירושלים אמורים להתקבל בחודש הקרוב. עלות העבודה
הכוללת נאמדת ב-400 מיליון שקל העבודות יבוצעו במספר שלבים במקביל. בשלב הראשון
תוקם מסילת בין נען לבית שמש באורך של 21 ק"מ, כולל הקמת תחנת רכבת. עבודות
אלה יבוצעו על-ידי הקבלנים אליקים בן- ארי, עשוש ואשר גרין. עלות עבודה זו
נאמדת ב-110 מיליון שקל. בשלב השני יוחל בעבודות להקמת תשתית למסילה בין בית
שמש לירושלים.
לדברי שר התחבורה, אפרים סנה, העבודות יסתיימו תוך פחות משנתיים וזמן הנסיעה
ברכבת יהיה כ-60 דקות בלבד. במקביל, מקדם משרד התחבורה את התוכנית להקמת רכבת
מהירה בין ירושלים לתל-אביב, שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין.
התוכנית לשדרוג קו הרכבת עורר ביקורת בתחומים שונים. הביקורת העיקרית היא,
שמדובר בבזבוז כספי מדינה ובשיקולים לא מקצועיים, משום שמדובר בחלופה שלא תשנה
משמעותית את לחצי התנועה בכניסה לירושלים.
אחד ממבקרי הפרויקט, מתכנן מחוז ירושלים במשרד לאיכות הסביבה, שוני גולדברגר,
אמר ל"גלובס": "זה מאוד עצוב שככה מקבלים החלטות וניגשים למכרזי ביצוע. מדובר
בקו איטי ולא יעיל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.