אדם טבע ודין ממשיכה במאבק נגד הרחבת כביש מספר 1 ירושלים תל-אביב. בשבוע שעבר פנתה העמותה למנכ"ל הרשות לשמירת הטבע וגנים לאומיים, אהרון ורדי, בבקשה לא לתת למע"ץ אישור כלשהו המאפשר את ביצוע העבודות בכביש.
אט"ד, באמצעות עו"ד אלי בן-ארי, טוענת, כי מתן אישור ללא הכנת תוכנית מפורטת והשלמת תסקיר השפעה על הסביבה, משמעה הפקרת הנעשה בתחום הגן הלאומי לרצונם הטוב של מבצעי מע"ץ, תוך נטרול מוסדות התכנון מלפקח על ביצוע העבודות.
ל"גלובס" נודע, כי משרדי ממשלה, ביניהם משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה, מפעילים לחץ לקידום הפרויקט, וזאת על אף שאין תוכנית מאושרת לביצוע הפרויקט.
הרחבת כביש מספר 1 בקטע שבין שורש לשער הגיא עוררה התנגדות רבה בקרב הגופים הירוקים. מע"ץ פרסמה מכרז לביצוע העבודות תוך הסתמכות על פקודת הדרכים ומסילות, אך לטענת אט"ד, על-פי תמ"א 3 דרך מספר 1 מוגדרת כדרך נופית ועל כן מחייבת הכנת תוכנית מפורטת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.