שלמה איזנברג מוכר לחסין אש את ישקול ב-7 מיליון שקל

חסין אש נשלטת ע"י ערד השקעות של איזנברג בשיעור של כ-90%

לפני מספר שנים, בעת שיצרנית הרעפים חסין אש עדיין נשלטה במשותף על ידי שלמה איזנברג ועובדי החברה, פרץ סכסוך בין הצדדים, על רקע טענת העובדים כי איזנברג מתכנן להתחרות בחברה באמצעות יבוא של רעפים. איזנברג הורחק מהשליטה בחסין אש, ושב אליה בדצמבר 2000, לאחר שרכש את מניות העובדים. כעת, תחת שליטתו, רוכשת חסין אש את חברת ישקול סחר, החברה שבאמצעותה תיכנן לטענת העובדים ליבא רעפים.

חסין אש דיווחה היום על התקשרות עם החברה האם מכוחה תרכוש מידיה את החברה הפרטית ישקול סחר תמורת 7.1 מיליון שקל. התמורה נקבעה על בסיס ההון העצמי של ישקול. מחציתה תשולם במזומן והיתרה ב-12 תשלומים חודשיים שווים.

ישקול עוסקת ביבוא, עיבוד ושיווק עץ, במתן שירותים של חיטוי וחיתוך עץ וכן בהפעלת מחסני ערובה. חסין אש, הנסחרת בשווי של 9 מיליון דולר, עוסקת בייצור ובשיווק רעפי חרס וגגות מתכת. ערד, המחזיקה כ-90% ממניות החברה, תתקשר עם החברה הבת בהסכם ניהול מכוחו תשלם לה חסין אש 25 אלף שקל לחודש, צמוד למדד המחירים. הסכם הניהול יהיה בתוקף למשך שלוש שנים עם אופציות להארכה.

חסין אש סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2001 ברווח נקי של 647 אלף שקל בלבד לעומת רווח של 2.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2000. מחזור ההכנסות של החברה עמד על 57.8 מיליון שקל.