מבית טוב

"בית פתוח", א' 9:00, ערוץ 2

"בית פתוח", מגזין בוקר חדש של רשת העוסק בענייני משפט ומשפחה, היה צריך להיות מלכתחילה משהו נחות ומחולטר. עוד משבצת שחרית מקושקשת, שהזכייניות מנפיקות על המשקל, רק כדי למלא את מכסת היצירה המקורית.

אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל, ו"בית פתוח" הוא בהחלט משהו חריג בשיגרת הבוקר. הרעיון העומד במרכז המגזין - שיחות בין צופים למומחים בעניינים שונים - אינו חדש, אולי אפילו די בנאלי, אבל הביצוע מצוין.

בחצי השעה הראשונה של התוכנית ששודרה אתמול עסקה המנחה הנעימה, גיליה שטרן, בהיבטים המשפטיים של החזרת וגביית חובות - נושא שרבים מהאזרחים הקטנים מתמודדים איתו, ושכמעט כולם לא מוצאים בו את ידיהם ורגליהם. את הדיון בנושא הסבוך הזה, ניווטה שטרן בנעימות ובסבלנות. בלי "נדמה לי שהשאלה הובנה", ובלי "זמננו קצר", היא הצליחה לתווך בין הצופים שלה לעורך הדין שפירשן באולפן. התשובות שהצליחה לחלץ היו לא רק בהירות ופרקטיות ("תלכו ל...", "תעשו כך וכך"), אלא גם מעמיקות וממצות.

אחר-כך עברו שם לדון בנושא הפופולרי-תמיד של תוכניות הייעוץ: תזונה נכונה. גם הטיפול בנושא הזה נראה מקצועי בהחלט. מה שכן, איכשהו נראה כי הרעיון לכפות על "בית פתוח" פורמט של "מגזין כלבו", אינו הכרחי. להפך. נראה שדווקא התמקדות בנושא אחד (רצוי המשפטי, בו כאמור עוסקים שם מצוין) ייטיב מאוד עם התוכנית, ואולי אפילו יהפוך אותה לבתסמכא בנושא.

אחרי הכל, ישראל הופכת בשנים האחרונות למדינה של מתדיינים. מן הראוי, שיהיה לה גם מגזין מקצועי שיוקדש בלעדית לנושא.