המנכ"ל הזמני של רשות השידור העביר מתפקידו את המנהל הזמני של ערוץ 1

יוסף בראל: הצעתי ליאיר אלוני לבחור בין כפל תפקידיו והוא העדיף להמשיך כסמנכ"ל פיתוח

המנכ"ל הזמני של רשות השידור, יוסף בראל, העביר היום (ג') מתפקידו את ממלא מקום מנהל ערוץ 1 יאיר אלוני, ומינה במקומו כמנהל זמני את יוסי משולם, מנהל התוכניות של הערוץ.

עוד החליף בראל את דוברת רשות השידור, טליה בן-אבי, שמשמשת גם כעוזרת ליו"ר הרשות, נחמן שי. הוא מינה במקומה את שלומית גולן, שהיתה מפיקת השידורים מהכנסת, והיתה דוברת הרשות בכהונתו הקודמת של בראל, בשנים 1994-1989. בן-אבי מילאה את מקום הדובר הקודם שעזב, עם פרישת אורי פורת.

עוד מתכנן בראל לחדש את תפקיד המהנדס הראשי של הרשות, תפקיד שאינו מאוייש מזה מספר שנים. ברשות השידור טוענים, כי בראל מבסס את מעמדו לקראת מינויו כמנהל קבוע ברשות השידור, וכי הוא ממנה את מקורביו.

בראל אמר ל"גלובס", כי כפל התפקידים ברשות בדרגים הבכירים של מנהלי המדיה, מקשה מאוד על הביצוע. "אי אפשר להיות גם סמנכ"ל פיתוח וגם מנהל הטלוויזיה (שני תפקידיו של אלוני). אלה שני תפקידים שמצריכים המון עבודה.

"הכרזתי שאני עומד לבצע את המלצות דו"ח גינזבורג שמדבר על מינויים לא כשירים. במקום שמינוי זמני יהיה לשלושה חודשים, כמו המינוי שלי, מנהל הטלוויזיה מכהן כממלא-מקום כבר שנתיים. הצעתי לאלוני לבחור או זה או זה, והוא העדיף להישאר כסמנכ"ל פיתוח", אמר.

יצויין, כי על תפקיד מנהל ערוץ 1 אמור להתפרסם מכרז, שמתעוכב מזה שנים. בשבוע שעבר החליט בית הדין לעבודה, כי רשות השידור רשאית לשלוח את המועמדים במכרז הפנימי לבחינות השמה. הדבר פותח פתח לחידוש המכרז התקוע.

לדברי בראל, הוא מבקש להתרכז בנושא העברת התקציב של הרשות, ולא לעסוק במכרזים. גם בראל עצמו מחזיק בכפל תקפידים - מנהל ערוץ 33 ומנכ"ל זמני של רשות השידור.

עוד בכוונת בראל לחדש את תפקיד האחראי הראשי על שירותי ההנדסה, תפקיד שאינו מאוייש מזה שנים. בראל מכחיש, כי כבר מינה לתפקיד חבר בוועד עובדי הנגדסה תיפעול, ועד שהיה אחראי להשבתות ולאיומי ההשבתות באחרונה של שידורי ערוץ 1.

בראל אמר: "יש לי רעיון למנות מהנדס ראשי, שיפקח על הקמת האולפנים. יש לנו שערוריות שלמות בהקמת אולפן בבאר שבע, בחיפה, פיאסקו של הרבה שנים. באולפן בתל-אביב יש בעיות עם העובדים, וצריך לדאוג להשלמת פרויקט שערי צדק. זו פונצקיה כל כך דרושה, ואין בתפקיד הזה אין אדם הרבה שנים.

"התפלאתי על מנכ"לים קודמים שוויתרו על משרה כזו. אבל לא מיניתי אף אחד. צריך לקבל את אישור מוסדות הרשות, צריך לבדוק אם לפרסם מכרז או לא, אני הרי לא רוצה לקחת עובדים מבחוץ. צריך לחשוב על זה".