מרגמות, סירים ומערכות ירי

רכישת חברות בארץ ובחו"ל תגדיל את היקף המכירות של סולתם השנה ליותר מ-100 מיליון דולר

איש העסקים רוני נפתלי מזוהה בעיקר עם ענק המים המינרליים שבשליטתו, מי עדן. לצד חברה זו, הנסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 115 מיליון דולר, שותף נפתלי לשליטה גם בחברת סולתם, שאותה רכש יחד עם מיקו גילת מידי כור, בשלהי העשור הקודם, תמורת 32.5 מיליון דולר.

לדברי גילת, השותפות עם נפתלי היא המשך לקשרי-ידידות שנוצרו באוניברסיטה, אך הוא מקפיד להדגיש כי נפתלי עצמו איננו מעורב בניהולה של סולתם ומהווה בה "שותף לא פעיל". גילת עצמו, כבר 26 שנה בעסקי התעשיות הביטחוניות, משמש כיו"ר הדירקטוריון של סולתם מערכות, הפועלת מאזור התעשייה ביוקנעם ונחשבת לאחת החברות הגדולות בישראל בתחומה.

סולתם זה לא הסירים?

"הפעילות האזרחית בסולתם פוצלה לחברה נפרדת העוסקת בייצור הסירים, בשותפות עם רדד, ובייצור כספות ביתיות, יחד עם קיבוץ חצור (הקיבוץ שבו גדלו רוני נפתלי ואחיו, ש' ש'). מדובר בפעילות שהיקפה הכספי איננו מהותי לקבוצה".

אז מה עושה סולתם בעיקר?

"החברה פועלת בעיקר בתחום הביטחוני של ייצור תותחים ומרגמות לכוחות היבשה, עם הציוד הנלווה - תחמושת ומערכות בקרת-אש וניווט - בעיקר לייצוא. היקף המכירות שלה עומד על כ-80 מיליון דולר לשנה. לאחר רכישת השליטה בלייזרים, הוא יגדל ליותר מ-100 מיליון דולר".

לייזרים, מספר גילת, איננה הרכישה הראשונה של סולתם. אשתקד רכשה סולתם מערכות את סיימר, חברה לסחר ביטחוני, גם היא במשותף עם ההנהלה. רכישה נוספת, הפעם בחו"ל, היתה 50% מחברה ביטחונית אמריקנית, ולנטק, בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-20 מיליון דולר.

גילת: "הדבר הכי חשוב לטעמי שעשינו בסולתם, זה לשנות את המיצוב שלה תוך הגדלת התחכום לאין-שיעור. זו בעצם הסיבה שבגללה קנינו את החברה. תותחים ומרגמות זו פלטפורמה, שאם תתמקד בהם בלבד, דינך כליה. זיהינו שבשילוב מערכות מודרניות כמו לייזרים, ניווט ובקרת-אש, אתה הופך מיצרן ברזלים פשוט ליצרן של מערכות ירי".