המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הבוקר (ג') את הבקשה להאריך בחודש את הזמן שבו ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. הבקשה הוגשה על ידי סגן ראש עיריית ת"א ויו"ר הוועדה המקומית, מיכאל רועה, המשמש גם כחבר המועצה הארצית, שהביע בעבר התנגדות לחלק מהתוכנית.
ההתנגדויות לתוכנית הרכבת הקלה מתרכזות רובן ככולן בתוואי הרכבת בשדרות ירושלים ביפו. המועצה הארצית אישרה לאחרונה את תוכנית הרכבת הקלה למטרופולין ת"א, ובכך הזיזה את התוכנית צעד משמעותי קדימה.
הפקדת התוכנית לוותה במספר תנאים, ביניהם ההחלטה, כי הבקשה למעבר תת-קרקעי של הרכבת באיזור שדרות ירושלים ביפו תידון בין הגופים. כלומר, בין עיריית ת"א, משרד התחבורה ובין חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שהכינה את הפרויקט.
סוגיית מעבר הרכבת בשדרות ירושלים עוררה מהומה כבר בדיון בוועדה המקומית, כאשר תושבים נזעמים התנגדו להקמתה מספר פעמים, בשל החשש הגדול מבחינתם, כי רכבת עילית בשדרות ירושלים תפגע אנושות בעסקים באיזור.
גורמים בחברת נת"ע, שממונה על ביצוע הפרויקט, הסבירו, כי השיקול לקביעת תוואי הרכבת הוא כלכלי ומתבסס על ביקושים. על פי החישובים שהציגה נת"ע, עלותו של ק"מ אחד של מעבר תת-קרקעי מסתכמת בתוספת של כ-100 מיליון דולר.
רועה גורס, כי המחיר נמוך בהרבה ויגיע לכ-30 מיליון דולר לק"מ בלבד, וכי המספרים של נת"ע אינם רציניים.
בפגישות שנערכו בין נציגי התושבים ביפו ונציגי נת"ע העלו התושבים הצעה, שלפיה יקבלו ארכה של שלושה חודשים כדי לאפשר לתושבים למצות את ההליך הדמוקרטי ולבחון אפשרות להגשת התנגדויות. התושבים ביקשו גם, שנת"ע תקצה תקציב מיוחד לשכירת שירותיו של מומחה לתחבורה בלתי תלוי, שיבחן את נושא תוואי הרכבת בשדרות ירושלים.
נת"ע טענת בתגובה, כי היא מסכימה לדחיית המועד להגשת התנגדויות התושבים בשלושה חודשים כפי שביקשו, אך אין זה בסמכותה של נת"ע להאריך את תקופת ההתנגדויות. בנושא היועץ החיצוני מסרה נת"ע, כי החברה תשקול זאת, לאחר שנציגי התושבים יגישו לה הצעה שתפרט את תנאי העסקתו ושכרו של היועץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.