רוני מאנה לביהמ"ש: טענת אשתי שיש לי 6 מיליון דולר - פרי דמיונה

טוען: השקט מצו כינוס הנכסים יאפשר לי לעבוד ולהשיב את חובותי שהם אמיתיים

מתווך הנדל"ן רוני מאנה, שנקלע לקשיים כלכליים ושלבקשתו ניתן נגדו צו לכינוס נכסיו, טוען, כי הרכוש בשווי של מיליוני דולרים, כפי שתואר על ידי רעייתו ניקול הלפרין - בבקשתה לביטול צו כינוס הנכסים - קיים רק בדמיונה. מאנה טען, כי נקלע לחובות של כ-18 מיליון שקל.

בבקשה שהגישה הלפרין לביטול הצו היא טוענת, כי מאנה הוא אדם עשיר המחזיק בכ-6 מיליון דולר לפחות וכן הוא בעל הכנסות של מיליוני שקלים בשנה.

בתגובה לבקשה זו טוען מאנה, באמצעות עו"ד גיל הירשמן, כי מטרת הבקשה של הלפרין, כפי שאמרה לו, היא לגרום לכך שניתן יהיה לפעול נגדו בהליכי הוצל"פ בגין חוב מזונות, ובמסגרת זו לקבל צו מאסר, ואז היא משוכנעת כי בני משפחתו של מאנה יירתמו לעזרתו.

לדברי מאנה, הלפרין חושבת, כי מי שיסייע לו בעיקר יהיה אחיו הקרוב אליו, משה מאנה, מבעלי חברת מויש'ס הובלות בניו-יורק, שיעזור לו על ידי תשלום להלפרין.

מאנה טוען עוד, כי עצם הגשת הבקשה היא עזות מצח וכי רק שקט תעשייתי, שמאפשר לו צו כינוס הנכסים, יביא לכך שהוא יוכל לעבוד, להשתכר ולהחזיר כספים לכלל הנושים ולא רק לרעייתו.

לדבריו, הנכס היחיד בעל שווי שיש לו בו זכויות, הוא בית המגורים בנאות אפקה בת"א, הנמצא בבעלות שלו ושל רעייתו ומשועבד לטובת בנק מרכנתיל ואשר שוויו 1.1 דולר, וכי חובותיו הם אמיתיים ולא פיקטיביים, כטענת רעייתו.

מאנה מציין, כי רעייתו שותפה לחובותיו כפי שהיתה שותפה לזכויותיו במהלך השנים, וכי הוא מוכן שהיא תשכנע את הנושים שהחובות אינם קיימים. אולם, לדבריו, זה אינו המצב האמיתי, חובותיו מגובים במסמכי בנק, באישורי שלטונות המס ובמכתבי דרישה מצד בעלי מקצוע, הטוענים לחובות של כמיליון שקל בגין בניית הבית באפקה.

לדברי מאנה, עסקיו קרסו, המוניטין שצבר במשך שנים קרסו עם מתן צו הכינוס, אשתו עזבה אותו, והוא נאלץ להתמודד עם טענות בדים והכפשות הגורמות לו נזק אדיר, לרבות נזק נפשי. (פש"ר 1127/02).