רובינשטיין יגביל את החקירות של יחידת מלמ"ב במשרד הביטחון

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, עומד להורות בקרוב על שינויים מהותיים במבנה מלמ"ב - יחידת הביטחון ואבטחת המידע של מערכת הביטחון. אחד השינויים נוגע למחלקת החקירות שמפעילה מלמ"ב מזה שנים.

ייעודה המקורי של מלמ"ב הוא לפעול כרשות עצמאית בתחום של ביטחון ואבטחת מערכת הביטחון. רשות זו עוסקת, בין היתר, בבטחון שדה של מערכת הביטחון. היא פועלת בתחום של אבטחת מטענים בטחוניים המשונעים מחו"ל לישראל, וכן מרכזת את הטיפול בהיתרים בטחוניים לייצוא של התעשיות הבטחוניות.

בשנים האחרונות החלה מלמ"ב, בראשה עומד יחיאל חורב, לפעול גם בתחום של חקירות הנוגעות למערכות שעל אבטחתן היא ממונה. מלמ"ב הקימה מחלקת חקירות של ממש, המונה חוקרים ואנשי מקצוע בתחום החקירות. הקמת מחלקה זו גרמה לחילוקי דעות עם גורמי אכיפה אחרים לרבות השב"כ המשטרה, ובמיוחד יאחב"ל, שטענו שמלמ"ב חודרת לתחום עיסוקם.

בעקבות כמה מקרים שהובאו לטיפולו של רובינשטיין, התקבלה כאמור החלטה לערוך שינויים במבנה מלמ"ב. אחד השינויים הוא הגבלת פעילותה של מלמ"ב מתחום החקירות.

לשכת היועץ המשפטי לממשלה מסרה בתגובה, כי בימים הקרובים תצא בנושא הודעה מסודרת. הלשכה נמנעה מהתייחסות פרטנית להמלצה הנוגעת למחלקת החקירות במלמ"ב.