דו"ח מבקר המדינה: שכחו לתחזק את הכבישים

בשנים 1998-1995 לא בחנה מע"ץ את עמידת רשת הדרכים ביעדי האיכות, ובהעדר מידע - לא יכלה להכין תוכניות שנתיות תוך כדי קביעת יעדים

מע"ץ השתמשה בתקציבים שלא למטרה לשמן הוקצו. הדבר אינו עולה בקנה אחד עם חוק יסודות התקציב, ומרוקן מתוכן את תוכניות העבודה ואת כלי הדיווח והבקרה הקשורים למע"ץ - כך קובע המבקר. הביקורת מגלה, שמע"ץ השתמשה לעיתים בתקציבי תחזוקה לצורך עבודות פיתוח.

בשנים 1998-1995 לא בחנה מע"ץ את עמידת רשת הדרכים ביעדי האיכות, ובהעדר מידע - לא יכלה להכין תוכניות שנתיות תוך כדי קביעת יעדים. הציון הממוצע של רשת הדרכים בסוף 1999 היה 54 והיה נמוך ב-15% מציון היעד שנקבע בתוכנית החומש.

בתוכנית האב שהכין משרד התחבורה באוקטובר 1998 לא נקבעו קווים מנחים למדיניות התחזוקה של רשת הדרכים, ובכלל זה אופן חלוקת המשאבים. המבקר אומר, כי פיתוח הרשת אסור שיהיה על חשבון תחזוקתה. התוכנית הרב-שנתית קובעת, כי שני שלישים מהתקציב ייועדו לפיתוח ושליש לתחזוקה, אולם בפועל הוקטן תקציב התחזוקה ב-25%, ולעומת זאת תקציב הפיתוח הוגדל ב-75%. הנהלת מע"ץ אינה מקיימת בקרה על איכות עבודות התחזוקה, יעילותן וחסכוניותן.