סטרשנוב יעמוד בראש ועדה לבדיקת הכדורגל

שר המדע והספורט, מתן וילנאי, הודיע היום (ה') על הקמת ועדה מיוחדת לבדיקת מצב הכדורגל בישראל. בראש הוועדה יעמוד שופט בית המשפט המחוזי בת"א, אמנון סטרשנוב, וחבריה יהיו מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, אריה עמית, נציב מס הכנסה לשעבר, יוני קפלן, הח"כ לשעבר אוריאל לין וכדורגלן העבר, יהודה שהרבני.

וילנאי הסביר, כי הוחלט על הקמת הוועדה בעקבות האירועים החריגים בעונה האחרונה בכדורגל הישראלי: החשדות להטיית משחקים עלידי שופטים, ההימורים הבלתי חוקיים, דו"ח מבקר המדינה לגבי ההתאחדות לכדורגל, חוזים כפולים, פרשת אמיר רנד ומקרה מני לוי. הוא ציין, כי קיבל את ההחלטה בעקבות התייעצות עם נשיא ביהמ"ש העליון, אהרון ברק, שר המשפטים, השר לביטחון פנים, היועץ המשפטי לממשלה ואנשים מרכזיים בענף הכדורגל.

הוא הודיע, כי הוועדה תתחיל לפעול מיידית, והיא תבקש תחילה לשמוע את עמדת הציבור הישראלי לגבי הכדורגל הישראלי. יש לציין, כי בניגוד לוועדת חקירה ממלכתית, אין לוועדת בירור סמכויות רחבות ואין לה אפשרויות להתערב בניהול הכדורגל הישראלי.

* האחים פיני ואלי שרון, מאוהדיה הבולטים של קבוצת מכבי ת"א בכדורגל, שמקורבים למספר משחקניה, נחקרו תחת אזהרה ביחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים בפ"ת. עם מעצרם של האחים שרון עלה מספר העצורים לעשרה במסגרת מבצע "שופטים באדום".

ֲ שירות ONE