יצאנו סוף סוף לקולנוע, וכרגיל בדקה ה-90. ממהרים ומהמרים אם יהיו פקקים בדרך,
ביקורות ביטחוניות או חלילה תאונה. אנחנו כבר ברחוב פרישמן, עוד מעט נגיע לחניון,
אך הנה הפתעה: רחוב פרישמן חסום לתנועה בקטע החניון בגלל עבודות פיתוח, ועלינו
להתחיל בחיפוש חניות ברחובות הצרים והעמוסים.
את השלטים הקטנטנים המודיעים על החסימה הציב מאן דהוא בצמוד לחסימה, כך שלא
יכולנו לדעת על כך בעוד מועד ולתכנן את נסיעתנו. גם הסרט היה גרוע.
באתי לפגישה ברמת השרון, ברחוב הבנים ליד הקאנטרי קלאב. בסוף הפגישה פניתי,
כרגיל, ימינה אל שדרות ויצמן לכיוון הרחוב הראשי, סוקולוב. במרחק קצר מרחוב
סוקולוב מחכה לי הפתעה: השדרות חסומות לתנועה בגלל עבודות פיתוח. לא נותרה
לי אפשרות אלא להשתמש ברחוב מוריה הצר, וממנו לרחוב הכרמל הצר המוביל לרמזור,
שלא עודכן לעומס הגדול הזה. אילו היו מתקינים לפחות שלטי התרעה והכוונה.
יצאתי מפגישה בעיריית פתח תקוה לפגישה אחרת בתל-אביב. הדרך ה"ישירה" מובילה
אותי, כרגיל, מרחוב חיים עוזר אל רחוב הברון הירש, והנה הפתעה: רחוב הברון
הירש חסום לתנועה בגלל עבודות פיתוח. נאלצתי להתפתל, עם עוד נהגים רבים חסרי
סבלנות, ברחובות צרים ועקלקלים כדי להגיע אל רחוב אורלוב. אילו הציבו לפחות
שלטים מאירי עיניים לפני הכניסה למלכודת. לפגישה בתל-אביב איחרתי, כמובן.
מה המשותף למקרים אלה ולעוד רבים אחרים?
חוסר אכפתיות של הרשויות לגבי שיבושים בתפקוד של מערכות תחבורה קיימות.
הגורמים המקצועיים ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה ממררים את חייו של כל יזם
ומתכנן בבואם לאשר מרכיב תחבורתי חדש - רמזור, צומת, כיכר או קטע כביש. ההקפדה
היתרה שלהם, שאינה מבדילה בין טפל לעיקר, מעכבת לרוב את השיפורים בתנועה למשך
חודשים רבים ולעיתים שנים. לעומת זאת, אין הם שמים ליבם להפרעות האדירות הנגרמות
למערכות תחבורה קיימות. בדרך כלל לא קיים מנגנון (או אפילו אדם בודד) שתפקידו
לזהות תקלות ולגרום לתיקונן.
יצאנו מהצגת תיאטרון בבית החייל בתל-אביב. ניסינו להוציא את המכונית מחניון
הבניין, אבל אי אפשר: עיריית תל-אביב החליטה לשפץ את האספלט ברחוב פנקס, והמכבשים
עם משאיות האספלט לא אפשרו לצאת לרחוב. יחד איתנו התמרמרו כל יתר החונים, אשר
אף אחד לא הזהיר אותם בכניסתם לחניון, כי לא תהיה אפשרות לצאת ממנו.
היכן המעורבות של אגף התנועה בעירייה?!
איפה האכפתיות של משטרת ישראל?!
האם משרד התחבורה ער לנעשה ברחובות או ממתין להצטברות תלונות של "אזרחים שאכפת
להם"?!
אלו היו רק דוגמאות שמשקפות מצבים רבים במקומות שונים, הגורמים לכולנו רוגז,
בזבוז זמן והפסדים.
הצעות לפתרונות מערכתיים וישימים יתקבלו בברכה במזכירות "איגוד המהנדסים לבנייה
ולתשתיות" ברח' קרליבך 27 בתל-אביב.
הכותב הינו מהנדס תחבורה המכהן כיו"ר התא לתנועה באיגוד המהנדסים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.